۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85300309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شمار شهدای غزه به ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر رسید

۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبر: 85300309
شمار شهدای غزه به ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر رسید

تهران - ایرنا - شمار شهدای ناشی از حملات وحشیانه و مستمر رژیم اسرائیل به نوار غزه در چهل و هفتمین روز از آغاز این جنایت به ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از پایگاه خبری عرب ۴۸، دفتر اطلاعات دولتی و وزارت بهداشت غزه با اعلام این خبر اضافه کرد که ۶ هزار نفر از این شهدا کودک و سه هزار و ۹۲۰ نفر از آنها زنان هستند.

دفتر اطلاعات دولتی غزه همچنین با اشاره به اینکه بر اثر حملات و بمباران رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از هفت هزار نفر مفقود شده اند که بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند

در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب از به هلاکت رسیدن یک نظامی خود از گردان « شاکید» وابسته به تیپ گیواتی و زخمی شدن دو نظامی دیگر خود در جریان درگیری در شمال غزه خبر داد.

بر این اساس ۳۹۲ نفر از نظامیان و افسران اسرائیلی از شروع جنگ و ۷۲ نفر دیگر از آنها نیز از شروع حمله زمینی به غزه به هلاکت رسیده اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اوایل امروز نیز از به هلاکت رسیدن یکی از فرماندهان یگان تیپ گولانی و مجروح شدن دو نظامی دیگر که یکی از آنها از نیروی ذخیره یگان ۵۰۴ بخش اطلاعات و دیگری از نظامیان گولانی بود در جریان نبردها در شمال غزه خبر داد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت چهار روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

بر اساس این توافق، حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم اسرائیل طی چهار روز آتش بس در جنوب و شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد و تل آویو متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

این آتش ‌بس ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی به غزه از جمله سوخت تعیین ‌شده برای نیازهای بشردوستانه را امکان پذیر ساخته است.

در همین حال، سازمان‌های غیردولتی از جمله عفو بین‌الملل تاکید کردند که آتش‌بس چهار روزه در غزه «ناکافی» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha