۱ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۲۷
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85300327
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مالزی خواستار برخورد جامعه بین الملل با اسراییل شد

تهران-ایرنا- وزارت خارجه مالزی خطاب به جامعه بین‌المللی خواستار مسئول دانستن رژیم صهیونیستی برای اقدامات "غیر انسانی" آن شد و از اسرائیل خواست که به مراکز بهداشتی و درمانی مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "خبرگزاری آناتولی: " وزارت امور خارجه مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مالزی روز چهارشنبه «قاطعانه» حملات «بی‌شمار» به مراکز بهداشتی و درمانی در نوار غزه توسط «نیروهای اشغالگر اسرائیل» را که منجر به کشته شدن صدها نفر شد، محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است : تداوم هدف قرار دادن تاسیسات درمانی و حیاتی توسط اسرائیل نقض آشکار کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو است.

مالزی می گوید : این یکی دیگر از «نمایش آشکار تلاش رژیم اسرائیل برای نابودی کامل فلسطینیان» است.

در این بیانیه ضمن ابراز تأسف از حملات اخیر به بنیاد صلح جهانی پردانا و بیمارستان‌های اندونزیایی در غزه، اعلام شد که اقدامات «ناجوانمردانه» «نیروهای اشغالگر» اسرائیل باید فوراً پایان یابد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: مالزی همچنان بر مواضع اصولی خود مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها شایسته کشور مستقل و آزاد خود بر اساس مرزهای قبل از ۱۹۶۷ با پایتختی بیت المقدس شرقی هستند، تاکید می‌کند.

به گزارش ایرنا,جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

بر اساس این توافق، حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم اسرائیل طی چهار روز آتش بس در جنوب و شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد و تل آویو متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

این آتش ‌بس ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی به غزه از جمله سوخت تعیین ‌شده برای نیازهای بشردوستانه را امکان پذیر ساخته است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به توافق گفت: از توافق برای آزادی گروگان‌هایی که توسط گروه تروریستی حماس در حمله وحشیانه علیه اسرائیل در روز ۷ اکتبر گرفته‌شده‌اند، استقبال می‌کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha