۲ آذر ۱۴۰۲، ۲:۳۹
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85300351
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجارستان: راهکار اتحادیه اروپا ناکارآمد بوده، نمی‌توان روسیه را شکست داد

تهران-ایرنا- ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در زوریخ سوییس گفت که راهکار اتحادیه اروپا در مورد جنگ اوکراین شکست خورده است و روسیه را نمی‌توان شکست داد و بنابراین اتحادیه اروپا باید به یک برنامه اقدام جدید روی آورد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از "تاس", نخست وزیر مجارستان خاطرنشان کرد که این کشور از ابتدا اقدامات روسیه در اوکراین را محکوم کرد، اما واکنش غرب به این اقدامات اشتباه بود.

اوربان گفت: استراتژی ما چه بود؟ اوکراینی‌ها در خط مقدم بجنگند و پیروز شوند و روس‌ها شکست بخورند. واقعیت چیست؟ اوکراینی‌ها می‌جنگند و کشته می‌شوند. دستاورد ما چه بوده است؟ روسیه شکست نخواهد خود و سیاست آن تغییر نخواهد کرد. بنابراین باید با واقعیت روبرو شویم. ما باید به طرح دوم روی آوریم.

نخست وزیر مجارستان افزود: ارسال پول به اوکراینی‌ها کاملاً بیهوده است، این اقدام به هیچ نتیجه‌ای منجر نمی‌شود. "

اوربان تاکید کرد که تنها راه برای "توقف مرگ بیهوده مردم"، آتش بس فوری و آغاز گفتگوهای صلح به منظور دستیابی به توافق برای اوکراین است.

به گزارش ایرنا, آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به تازگی و پس از دیدار با مقامات اوکراینی، یک بسته کمکی ۱۰۰ میلیون دلاری جدید به اوکراین اختصاص داد که شامل مهمات دفاع هوایی و سلاح‌های ضد تانک است.

این روزها آمریکا همزمان با دو بحران بزرگ یکی در شرق اروپا [جنگ اوکراین] و دیگری در غرب آسیا [جنگ در غزه و حمایت از رژیم صهیونیستی] درگیر است و این مسائل معادلات را در حوزه داخلی و نیز سیاست خارجی این کشور متحول کرده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha