انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور درگذشت چهره ادبی اردبیل را تسلیت گفت

اردبیل - ایرنا - رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با انتشار پیامی درگذشت استاد محمد قاضی دهی عضو این انجمن و از چهره‌های فرهنگی، ادبی و اجتماعی شهیر اردبیل را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در بخشی از پیام تسلیت رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور که روز پنجشنبه در وبسایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل منتشر شده، آمده است: با ابراز تأسف خبر درگذشت ناگهانی محقق و نویسنده ارجمند مرحوم مغفور جناب آقای محمد قاضی‌دهی، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اردبیل موجب تاثر گردید.

این پیام افزوده است: ایشان بخش عمده‌ای از عمر خویش را صرف پژوهش و تحقیق در حوزه فرهنگ و ادبیات و معرفی مفاخر استان اردبیل و آذربایجان، بخصوص ادبیات آئینی و ترکی آذری کرده که حاصل آن تالیف کتاب‌های فاخر و ارزشمند زیادی از جمله "محرم در جمهوری آذربایجان " ، "برگزیده اشعار حکیم میرزا محسن عماد اردبیلی " و "سرخوشان ولایت" سیری در زندگانی سه شاعر عارف و حکیم اردبیلی شمس عطار، میرزا محسن عماد ، میرزا محمد علی احزن و کتاب‌ها و مقالات متعدد دیگر می‌باشد.

در این پیام افزوده شده است: بی‌شک خدمات فرهنگی شایان ایشان در معرفی مفاخر و مشاهیر ایرانی و اسلامی و اعتلای فرهنگ عمومی جامعه ولایتمدار استان اردبیل و کشور، به یادگار خواهد ماند.

محمود شالویی ، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در این پیام از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و غفران واسعه الهی و برای خانواده مکرم و بازماندگان صبر جزیل مسالت کرده است.

به گزارش ایرنا ، زنده‌یاد محمد قاضی دهی ادیب، هنرمند و نویسنده بود و به عنوان مدیر رادیو برون مرزی آران و کارشناس مسائل آbربایجان و قفقاز فعالیت داشت و چندین اثر ادبی و پژوهشی از او به یادگار مانده است.

آن مرحوم چهارشنبه هفته جاری پس از تحمل یک دوره بیماری، دنیای فانی را وداع گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha