۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85300428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین اخبار قضایی چهارمحال و بختیاری

۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85300428
مهمترین اخبار قضایی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- دستگیری قاتل، تعیین تکلیف سه ماهه کالاها توقیفی، نشست مسوولان قضایی با هیات مدیره کانون وکلا از مهمترین خبرهای حوزه قضایی چهارمحال و بختیاری در روز پنجشنبه دوم آذرماه ۱۴۰۲ است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان، بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم قتل دادسرای عمومی و انقلاب استان گفت: در پی فوت یک نفر در نزاع خیابانی، ضارب اقدام به فرار کرده بود، که با صدور دستورات قضایی و تلاش ضابطان، به فوریت قاتل شناسایی و پس از رصد دقیق محل اختفا، در استان همجوار بازداشت شد.

کالاهای توقیفی تا سه ماه آینده تعیین تکلیف شود

دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال و بختیاری در بازدید از انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان گفت: سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ظرف مدت سه ماه باید تکلیف کالاهای توقیفی را مشخص کنند.

نصرالدین صالحی با ابراز گلایه‌مندی از وضعیت انبارهای استان افزود: سازمان اموال تملیکی باید در اسرع وقت نسبت به ساماندهی انبارها و چینش مناسب کالاها اقدام کنند.

وی اظهار داشت: تامین الزامات نگهداری از کالاهای فاسد شدنی و کالاهای ک قابل اشتعال هستند، تعیین تکلیف آنها مطابق مقررات انجام شود.

نشست هم‌اندیشی مسوولان قضایی با اعضا هیاتهای مدیره کانون وکلا و مرکز وکلا

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هدف مشترک وکلا و قضات احقاق حق و اجرای عدالت است، گفت: فلسفه وجودی وکالت و قضاوت خدمت به مردم است و به همین دلیل حضور وکیل و قاضی در کنار هم موجب هم‌افزایی و اطمینان بخشی متقابل می‌شود.

محمد رزم افزود: شان و جایگاه وکالت در عرصه گسترش عدل و عدالت تعریف شده است و باید مراقبت کرد تا به این جایگاه خدشه وارد نشود.

وی با بیان اینکه کار وکیل فقط دفاع از حقوق موکل منوط نمی‌شود، گفت: وکلا در کنار پیگیری حق و حقوق موکلان خود باید برای برقراری صلح و سازش میان اصحاب پرونده نیز تلاش کنند چرا که در بسیاری از پرونده‌ها موضوع احقاق حق با حل اختلاف میان طرفین دعوا میسر می‌شود.

رزم با بیان اینکه تعامل میان قضات و وکلا می‌تواند اثر تقلیلی در طرح دعاوی و حجم پرونده‌های محاکم داشته باشد، تاکید کرد: به منظور رفع ابهامات قضایی و واکاوی قوانین و مقررات حقوقی می‌بایست کمیسیونی مشترک با حضور مقامات قضایی و وکلا تشکیل شود، تا ضمن بررسی موضوعات، راهکارهای کاهش دعاوی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی را تبیین کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha