بوشهر و بولیوی ظرفیت‌های خوبی برای مبادلات تجاری دارند

بوشهر- ایرنا - سفیر بولیوی در ایران گفت: استان بوشهر و بولیوی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مبادلات تجاری و اقتصادی برخوردار هستند که باید از این ظرفیت نهایت استفاده شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، "رومینا گوادالوپه پرز راموس" روز پنجشنبه در حاشیه بازید از بندر بوشهر افزود: بوشهر در حوزه‌های انرژی و کشاورزی از استان‌های مستعد ایران است که نشان از جایگاه بالا و ویژه این استان در حوزه اقتصاد ایران است.

وی یادآورشد: سفرای کشورهای آمریکای لاتین می‌توانند با بازدید از استان بوشهر با ظرفیت‌های آن در مسیر توسعه مبادلات تجاری استفاده کنند.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: بندر بوشهر یکی از بنادر با سابقه کشور است که از دیرباز مهد تجارت و بازرگانی با کشورهای مختلف بوده است.

"عبدالسعید عباسی" افزود: به فراخور این جایگاه و قدمت، سازمان بنادر و دریانوردی نیز نگاهی ویژه به بندر بوشهر معطوف و طرح های مهمی در این بندر عملیاتی کرده است.

بوشهر و بولیوی ظرفیت‌های خوبی برای مبادلات تجاری دارند

وی ادامه داد: توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین دیده شده و طرح های زیرساختی بسیار خوبی نیز در این مجتمع بندری درحال اجرا است.

عباسی افزود: برق رسانی به این مجتمع بندری نیز اکنون در مرحله تهیه اسناد مناقصه است تا بزودی شرایط برای آغاز عملیات اجرایی آن فراهم شود.

وی اظهار کرد: جاده دسترسی به عنوان یکی از طرح های مهم و حائز اهمیت مجتمع بندری نگین است که تاکنون ۴.۲ کیلومتر آن آماده بهره برداری شده است.

در این بازدید همچنین گزیده‌ای از عملکرد هشت ماهه بندر بوشهر به سفیر بولیوی در ایران ارائه شد.

سفیر بولیوی در ایران در پایان بازدید از گناوه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازدید از ظرفیت‌ها و قابلیت های شهرهای کشور ایران از جمله استان بوشهر و شهرستان گناوه در برنامه‌های کاری به عنوان نماینده دولت و مردم کشور بولیوی انجام می گیرد.

"رومینا گوادالوپه پرز راموس "گفت: برنامه ای برای بازدید  مشترک و دسته جمعی بادعوت از سفرای کشورهای برزیل، ونزوئلا، کوبا و بولیوی از ظرفیت ها و قابلیت های شهرهای ایران در سال ۲۰۲۴ تدارک دیده است.

وی ادامه داد: تجارت با کشورهای همسایه خلیج فارس یک ظرفیت بزرگ برای این منطقه است که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: شهرک صنعتی بندرریگ از دیگر ظرفیت های شهرستان گناوه است که بسیار قابل اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و  اجتماعی فرمانداری گناوه اظهارکرد: این شهرستان دارای ظرفیت ها و قابلیت های خوبی است که می توان به تجارت با کشورهای حوزه خلیج فارس، آبزی پروری و صنایع دستی اشاره کرد.

"احمد لیراوی "گفت: گردشگری و بازار تجاری از دیگر قابلیت های مهم این شهرستان است و در طول سال مسافران و گردشگران زیادی را پذیرا می شود.

وی اظهارداشت: طرح توسعه بندری که در دست اجرا است از دیگر ظرفیت های این شهرستان است که با اتمام آن منطقه از لحاظ اقتصادی و اشتغال زایی متحول خواهد شد.

لیراوی  گفت: این شهرستان در حوزه آبزی پروری و زنجیره غذایی گوشت مرغ گام های خوبی در دولت سیزدهم برداشته است.

شهرستان تجاری و گردشگری گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha