کاهش قیمت تمام شده، کفش ایران را  به محصول رقابتی تبدیل می کند

قم - ایرنا - معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: کفش یک محصول ارز آور است و با تکمیل حلقه‌های مفقوده در زنجیره ارزش کفش و کاهش قیمت تمام شده می‌توان کفش ایران را به یک محصول کاملا رقابتی در منطقه و دنیا تبدیل کرد.  

به گزارش ایرنا،‌ فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه تخصصی و بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، تکنولوژی و صنایع وابسته کفش ایران(مترکس) در قم در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه ماشین آلات و صنایع وابسته کفش که با محوریت استان قم فرصت مغتنمی برای همفکری و هم افزایی صنعتگران کفش سراسر کشور برای تهیه یک بسته مشترک در راستای توسعه صنعت کفش است.

وی توجه به ایجاد زیرساخت‌های صادرات را امری ضروری دانست و تاکید کرد: کار گروهی و ایجاد شرکت‌های مدیریت صادرات و کنسرسیوم‌ها می‌تواند صادرات کفش را تسهیل کند.

مقیمی بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات را برای توسعه این صنعت مهم دانسته و تصریح کرد: نصب ماشین آلات به روز و با تکنولوژی بالا می‌تواند در کاهش هزینه تمام شده و مصرف انرژی‌ تاثیر بسزایی داشته باشد و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران می‌تواند زمینه تعامل با بانک‌ها و تامین اعتبار لازم برای نوسازی و بازسازی ماشین آلات را هموار نماید.

گفتنی است، مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به همراه مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم و اصفهان و اعضای انجمن کفش قم، تبریز و اصفهان در یک بازدید چند ساعته با صاحبان صنعت در غرفه‌های نمایشگاه مترکس مذاکره کرده و مسائل و مشکلات آنها را نیز مورد بررسی قرار دادند.

شایان ذکر است در نمایشگاه مترکس که از تاریخ ۳۰ آبان تا سوم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان قم در حال برگزاری است، ۲۰۷ شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه صنعت کفش ارائه نمودند.

کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق در قم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند؛ حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha