۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85300620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته صیانت از افکار عمومی در استان‌ها تشکیل شود

همدان-ایرنا- رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: کمیته صیانت از افکار عمومی در استان ها به منظور تقابل با عملیات روانی جهت ناامیدسازی مردم باید تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سپهر خلجی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان همدان که با موضوع جهاد تبیین و اطلاع رسانی برگزار شد،افزود: این کمیته باید متشکل از استاندار، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان،مدیرکل اطلاعات و بخشی از فعالان حوزه رسانه در استان ها از جمله همدان شکل بگیرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با تاکید بر اینکه باید مقابل اخباری که در تلاش برای القای حس ناامیدی و ناامنی در جامعه است ایستاد و به آن پاسخ داد،افزود: هرجا که امنیت روانی استان مورد هجمه و تهدید قرار گرفت باید این کمیته به آن ورود پیدا کند.

خلجی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از طریق جنگ ترکیبی و با استفاده از ابراز رسانه ناکارآمدی دولت و نظام را به افکار عمومی القا کند،افزود: باید از همه توان و ظرفیت های خود برای ناکامی دشمن در این حوزه تلاش کرد از جمله با پرداختن به جهاد تبیین می توان برای دفع و خنثی سازی این توطئه گام برداشت.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط عمومی ها و نقشی که فعالان این حوزه به همراه رسانه ها در امیدآفرینی به جامعه دارند،اظهار کرد: باید از افراد کاردان و متخصص در این حوزه استفاده کرد تا روابط عمومی دستگاه های اجرایی بتوانند بدرستی به وظایف و رسالت های تعیین شده بپردازند و در حوزه جهاد تبیین گام بردارند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روایت گری اول در رخدادها و با بیان اینکه باید در مقابله هجمه بالای اخبار ناامیدکننده هدفمند قدم برداریم و دست به امیدآفرینی بزنیم،خاطرنشان کرد: همه پروژه های مرتبط با دستگاه ها باید پیوست رسانه ای داشته باشند.

خلجی در ادامه با تاکید بر چابک سازی و تقویت حوزه روابط عمومی دستگاه های اجرایی، از استاندار همدان خواست دستور لازم را برای بازبینی عملکرد روابط عمومی های استان از سوی یک تیم کارشناسی و متخصص صادر کند تا در جایی که احساس ناتوانی و کم کاری وجود دارد نسبت به تغییر و تحول در این بخش اقدام شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه ۲ سال از فعالیت دولت سیزدهم گذشته است،افزود: باید حجم بالایی از خدمات رسانی که در این دوره انجام شده را به بهترین شکل ممکن تصویر سازی کرده و به آگاهی جامعه برسانیم.

وی با بیان اینکه دولت قبل کشور را با رهاشدگی مدیریتی تحویل دولت سیزدهم داد، اظهار کرد: در دوران کرونا مردم انتظار داشتند دولت وقت، اقدام نتیجه‌بخشی انجام دهد اما با دوران رهاشدگی مدیریتی مواجه بودیم و کشور را با رهاشدگی مدیریتی تحویل دولت سیزدهم داد.

وی اضافه کرد: ۲ سال از دولت مردمی حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی گذشت و در زمان تحویل دولت، با فوت روزانه ۷۰۰ نفری هموطنان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا مواجه بودیم.

این مسوول گفت: مدارس، کسب و کار و دانشگاه‌ها تعطیل و خانواده‌ها نگران بودند و فضای ناامیدی و نااطمینانی بر کشور حاکم بود.

وی ادامه داد:مدیری که باید در دوره‌ی خود مشکلات مردم را حل می‌کرد، به تازگی اعلام کرده که من از پشت پرده‌ها اطلاع دارم، خیر، شما از صبح جمعه دولت خودت هم اطلاع نداشتید.

خلجی گفت: غلبه‌ فضای ناامیدی، تورم نزدیک ۶۰ درصدی، رشد نزدیک صفر درصد، قطع ارتباط مدیران با بدنه مردم در زمان تحویل دولت به دولت مردمی سیزدهم حاکم‌ بود.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم، افزود: اظهار می‌کردند اگر کسی ۲۰۰ هزار بشکه نفت بفروشد باید او را به عنوان وزیر منصوب کرد اما امروز بدون امضای FATF نزدیک به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم و تولید سه میلیون بشکه نفت را شاهد هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha