۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85300681
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر کاربری اراضی به بهانه باشگاه سوارکاری درساوجبلاغ 

کرج - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ گفت: یک باشکاه سوارکاری که به بهانه توسعه غیر مجاز در حال تغییر کابری یک هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان بود ،اعمال قانون شد.

به گزارش ایرنا از دادگستری البرز، "محمد امین عبدی" روز پنجشنبه اظهار کرد: این باشگاه بر اساس گزارش جهاد کشاورزی ساوجبلاغ، بر خلاف ضوابط و مقرارت قانونی و بدون اخذ مجوز اقدام به تغییر کاربری و ساخت بنا در وسعت یک هکتار زیمن کشاورزی در مجموعه خود کرده بود.
وی اضافه کرد: مالک این مجموعه با سوء استفاده و در پوشش باشگاه سوارکاری و خارج از موضوع فعالیت ورزشی اقدام به دیوارکشی، ایجاد مغازه تجاری با کاربری مشاورین املاک، ساخت ویلا و گودبرداری در اراضی زراعی به منظور ساخت استخر کرده بود.

عبدی افزود: پس از دریافت گزارش جهاد کشاورزی در مورد ساخت و ساز غیرمجاز در باشگاه سوارکاری، دستور قضایی برای اقدام قانونی مطابق با مقررات و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه اعطای مجوزهای مرتبط با مراکز تفریحی یا خدماتی به منزله اجازه برای تغییر کاربری در اراضی باغی نیست یادآور شد: در این مورد نیز ساخت بنا در اراضی زراعی محدوده این باشگاه سوارکاری گزارش شده بود که با بی توجهی مالک به اخطارهای اولیه، اقدامات مقتضی انجام و در مورد بنا و سازه های بتنی غیرمجاز در وسعت یک هکتار و به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال اعمال قانون شد.




اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha