۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85300702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار هکتار از مزارع کاشان برای ردیابی کرم برگ خوار پاییزه  پایش می شود

کاشان - ایرنا - سرپرست جهاد کشاورزی کاشان گفت: چهار هزار هکتار از مزارع شهرستان کاشان برای ردیابی و مبارزه با کرم برگ خوار پاییزه پایش می شود.

علی محلوجی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه این آفت در برخی استان های جنوبی کشور دیده شده است، شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان تخصصی در سطح چهار بخش شهرستان تشکیل شده و برای ردیابی آفت کرم برگ خوار پاییزه فعالیت می کنند. وی اظهار کرد:همچنین تدابیر لازم برای جلوگیری از ورود آن به شهرستان اتخاذ گردیده و برای آموزش کشاورزان و دامداران جهت شناسایی آفت و راه های مبارزه با آن در صورت ورود برنامه ریزی صورت گرفته است.

سرپرست جهاد کشاورزی کاشان بیان کرد: بیشترین مزارعی که ممکن است در آن آفت کرم برگ خوار فعال شود مزارع ذرت و سورگوم است.

محلوجی گفت:آفت کرم برگخوار پاییزه با داشتن دامنه میزبانی وسیع (بیش از 350 گونه گیاهی)، دارای قدرت پروازی و پتانسیل خسارتزایی بالا می باشد، ذرت ، سورگوم، ارزن، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پنبه، یونجه، لوبیا ، گندم، چغندر قند از مهمترین میزبان های این آفت محسوب می گردند.

کاشان دارای ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ، ۹ هزار هکتار باغ و چهار هزار هکتار زمین زراعی است و بیش از ۴۰هزار خانوار در بخش کشاورزی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha