ملت ما به واسطه خون شهدا آرمانهایش را از دست نمی‌دهد

آستارا - ایرنا - امام جمعه شهرستان آستارابا بیان اینکه کرامات شهدا بر همه مردم انکارناپذیر است، گفت: ملتی که شهیدانی گرانقدر از فرزندان، پسران، همسران و عزیزان خود در راه حفاظت و حراست از میهن و ارزش های آن اعطا می کند، آرمانهایش را از دست نمی دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی روز پنجشنبه در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان آستارا اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا و خانوداه های آنها هستیم و امنیت و آرامش امروز را مدیون جانفشانی و ایثارگری آنهاست.

وی اظهار کرد: شهدا، جان خود را در راه حراست و حفظت از مام میهن و آرمان‌های اسلامی از دست داده و به علو درجات دست یافته اند. این وعده خداوند است که شهدا هرگز نمی‌میرند و همیشه زنده هستند.

وی افزود: باید سیره و ارزش های شهدا را در بین نسل جوان و نوجوان ترویج و تقویت کنیم و حضور در مناطق عملیاتی جنوب و قرارگیری در حال و هوای معنوی این مناطق خود اقدامی فرهنگی در این راستاست زیرا این خاک پاک را شهدای ما با خون پاک خون مقدس کرده اند زیرا خونی که برای خدا و رضایت او ریخته می شود قداست می یابد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا تاکید کرد:‌ دانش آموزانی که برای زیارت مناطق جنگی به به اردوهای راهیان نور می روند به این مباحث توجه داشته باشند و ارتباط خود را با شهدا افزایش دهند تا در زندگی گام هایشان را در مسیر حق استوار سازند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان آستارا هم در ادامه این مراسم اظهارکرد: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز شهرستان آستارا در راستای دومین یادواره هشت هزار شهید استان گیلان برگزار شده و امیداست با این مراسم ها بتوانیم به مقام شامخ شهدا و خانواده های آنها ادای احترام کرده و قدمی هر چند ناچیز در بزرگداشت شهدا برداریم.

بیژن خالق وردی افزود: امروز دشمنان اسلام با تمام توان از طریق مختلف اعم از جنگ رسانه‌ای و نرم درصدد ضربه‌زدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و کمرنگ کردن آن در بین نسل دانش‌آموز و دانشجو هستند و ما وظیفه داریم با تبیین درست اهداف انقلاب اسلامی اقدامات آنها را ابتر کنیم.

وی ادامه داد: تحرکات دشمن از طریق ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور نشان داد که هدف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ترویج مفهوم آزادی براساس معیارهای غربی و آسیب به این کشوزر و نظام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش آستارا خاطرنشان کرد: آزادی واقعی با تاکید بر مبانی الهی و دین مبین اسلام حاصل می‌شود، حتما دانش آموزان ما با پرهیز از هیجانات و تکیه بر منطق نقشه‌های شوم دشمن را تشخیص داده و تلاش آنان را ناکام خواهند گذاشت.

در ادامه این مراسم که به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا با حضور فرماندار، فرمانده سپاه، مسئولان و مردم شهرستان برگزار شد، از خانواده های معظم شهدای دانش آموز و تعدادی از دانش آموزان فعال دربرنامه های فرهنگی با اهدای لوح قدردانی شد.

پیش از آن مراسم غبارروبی مزار شهدای شهرستان آستارا به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج با حضور امام جمعه و فرمانده سپاه شهرستان آستارا برگزار شد.

فرمانده سپاه آستارا امروز در این مراسم گفت: افتخار ما شهیدانمان استد که با نثار جان خود از کشور حراست کردند.

سرهنگ بهزاد قنبری روز پنجشنبه در این مراسم اظهار کرد: هر کاری که انجام می دهیم باید به این مساله باور داشته باشیم که اخلاص و در نظر گرفتن پرودگار در همه امور اولی بر همه امور است، ضمن اینکه اخلاص و تقوا از خصایص شهدای بزرگوار ما بوده است.

وی افزود: شهدا در راه اسلام، انقلاب، دین و اهل بیت در گمنامی جان خود را فدا کردند در واقع شهیدان برای انقلاب بودند نه انقلاب برای آنان، بنابراین ما نیز در هر مسئولیتی که داریم باید از جان خود مایه بگذاریم تا بتوانیم آنگونه که شایسته است، خدمت کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان آستارا ادامه داد: شهدای ما با روحیه بسیجی و از خود گذشتگی توانستند از دنیا و لذت های آن دل کنده و برای رضای خدای خود و دفاع از ناموس و وطن جانفشانی کنند و برای ما الگو باشند.

سرهنگ قنبری خاطرنشان کرد: در باغ شهادت باز است و بعد از جنگ تحمیلی نیز جوانان ما در شیطنت ها و مشکلاتی که دشمنان برای ایران اسلامی ایجاد کردند به خیل شهدا پیوستند و نمونه بارز آن شهدای مدافع وطن و امنیت بودند که همه دنیا به آن واقف هستند.

مراسم غبار روبی مزار شهدای شهرستان آستارا با حضور حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه، محمدرضا شهاب زاده فرماندار، بهزاد قنبری فرمانده سپاه شهرستان آستارا و تعدادی از مسئولین ادارات و با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha