رییس ستاد انتخابات کشور: طوری برنامه‌ریزی شده تا حقی از داوطلبی ضایع نشود

سمنان - ایرنا - معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور گفت: عمل به قانون در راستای تحقق مشارکت حداکثری و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، مورد توجه ستادهای انتخابات در استان‌هاست و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا حقی از داوطلبی ضایع نشود.

سیدمحمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در حاشیه همایش فرمانداران و بخشداران استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سمنان تاکید کرد: هیات‌های اجرایی انتخابات بر اساس استعلام‌های مراکز پنچ گانه و تحقیقات محلی نظر می دهند و به صورت مستقل عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه نکته‌های مهم قانون جدید انتخابات به تبعیت از قانون اساسی، پیشرفته است، خاطر نشان کرد: برای افرادی که عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت شدند، چند مرحله برای اعتراض فرصت گذاشته شده است.

به گفته وی، افراد معترض به نظر هیات‌های نظارت بر انتخابات طی بازه ۵۰ روزه فرصت اعتراض به نظر هیات مرکزی انتخابات دارند و در صورت اعتراض دوباره می‌توانند درخواست خود را از طریق شورای نگهبان پیگیری کنند؛ اگر به این نظر هم معترض بودند بار دیگر می‌توانند اعتراض خود را به شواری نگهبان اعلام کنند.

ثبت‌نام طیف‌های متنوع برای انتخابات امسال

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: طیف‌ها، سلیقه‌ها، اقوام مختلف، مرد، زن و جوان‌ترها در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برای داوطلبی ثبت‌نام کردند که این حضور، پررنگ تر از دوره‌های گذشته است.

رییس ستاد انتخابات کشور: طوری برنامه‌ریزی شده تا حقی از داوطلبی ضایع نشود

شاهچراغی ادامه داد: ستاد انتخابات کشور وظیفه همراهی، هماهنگی، هم‌پوشانی و تلاش برای برگزاری انتخابات با شکوه را بر عهده دارد و امید است اقدامات به گونه‌ای پیش رود تا شاهد حضور پرشور مردم مانند گذشته باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: طی آسیب‌شناسی شعبه‌های رای‌گیری در دوره‌های گذشته مشخص شد به برخی شعبه‌ها تعرفه به موقع نرسید یا فعالیت شعبه با تاخیر آغاز شد، که با بررسی‌های انجام شده این آسیب‌ها رفع شد.

وی افزود: تاکنون تمامی اقدامات و تلاش‌های ستاد انتخابات در استان‌ها برای برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری مردم طبق قانون انجام شده است.

شاهچراغی ادامه داد: مردم در هر کجا که لازم باشد در صحنه حضور پررنگ دارند و برای رفع گرفتاری‌های آنان با کمک شوراهای اسلامی شهر و روستا در دولت سیزدهم کارهای ارزشمندی صورت گرفته و این اقدامات و تلاش‌ها ادامه دارد.

رییس ستاد انتخابات کشور بیان کرد: مسوولان خدمتگزار مردم هستند و هیچ شانی بالاتر از این نیست، ما خود را نوکر مردم می‌دانیم و در انجام این وظیفه نباید کم بگذاریم.

وی تصریح کرد: مردمی که همیشه در همه صحنه‌ها حضور داشتند، لایق خدمت هستند و مسوولان باید این مساله را همواره مد نظر داشته باشند و اگر می‌توانند کاری انجام دهند، کوتاهی نکنند.

شاهچراغی با بیان اینکه مادران این سرزمین خودشان به اختیار، فرزندانشان را به میدان‌های نبرد فرستادند و در راه دفاع از حق فدا کردند، افزود: وجود ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور گواه بر این گفته است و کم‌کاری در خدمت به این مردم ظلم است و دولت سیزدهم با تمام توان در تلاش برای خدمتگزاری است.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه سلامت، مشارکت و رقابت سالم و امنیت انتخابات مورد توجه مردم است، اظهار کرد: سمنان استانی آماده برای برگزاری انتخابات با توجه به برنامه‌ریزی‌ها است و فرمانداران، بخشداران، هیات اجرایی انتخابات و ستاد انتخابات برای برگزاری انتخابات باشکوه تلاش می‌کنند.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تعداد ۴۶۱ نفر ثبت نام‌کردند که این تعداد به ۲۵۲ نفر به مرحله ثبت نام‌نهایی رسیدند؛ از مجموع ثبت‌نام کنندگان نهایی، ۱۹۸ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۶ نفر نیز تایید نشد، همچنین ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۶ نفر انصرافی ثبت شد.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha