عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی جزو پژوهشگران یک درصد برتر جهان شد

کرج - ایرنا - دکتر «شاکر حاجتی» عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران مستقر در البرز به عنوان یکی از پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفت.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی پژوهشگاه مواد و انرژی، «شاکر حاجتی» عضو هیات گروه پژوهشی شناخت مواد پژوهشکده نیمه هادی ها در پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: پژوهش در زمینه فتوکاتالیز کاربرد آن برای محیط زیست و دیگری حسگرهای خصوصی برای تشخیص بیمارهای خاص نارسایی های کلیوی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، ۹۳۸ پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گرفتند، افزود:مؤسسه ISCکه یکی از مهمترین ماموریت‌های آن، فراهم آوردن امکان شناسایی و معرفی پژوهشگران پراستناد برتر است، آخرین فهرست پژوهشگران ایرانی پر استناد یک درصد برتر جهان در ۲۲ حوزه موضوعی علوم را بر اساس پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) فهرست پژوهشگران پر استناد یک درصد جهان در سال ۲۰۲۳ را استخراج و پایش کرده است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲، ۹۳۸ پژوهشگر با وابستگی سازمانی جمهوری اسلامی ایران شناسایی شده‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۲ درصد رشد داشته است.

دکتر شاکر حاجتی عضو گروه پژوهشی شناخت مواد پژوهشکده نیمه هادیها در پژوهشگاه مواد و انرژی، دانشیار و دارای دکترای علوم نانو و فناوری نانو از دانشگاه جنوب دانمارک، کارشناسی‌ارشد فیزیک نظری از دانشگاه شهید چمران اهواز و فیزیک کاربردی از دانشگاه شیراز است.

وی پیش از این در سمت معاونت فناوری و در زمان حاضر به‌عنوان معاون پژوهش و تحصیلات تکمیلی این پژوهشگاه مشغول فعالیت می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha