دانشگاه علوم پزشکی اردبیل رتبه ۹ کشوری در حوزه فناوری را کسب کرد

اردبیل- ایرنا- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از کسب رتبه ۹ کشوری توسط این دانشگاه در حوزه فناوری در میان ۷۱ دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد.

دکتر فرهاد پورفرضی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: بر اساس ارزیابی سالانه دانشگاه‌ها از نظر فناوری و پژوهش در سال ۱۴۰۱، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در بین ۲۶ دانشگاه تیپ ۲ وزارت بهداشت موفق به کسب رتبه پنجم و در بین ۷۱ دانشگاه و دانشکده زیر مجموعه این وزارتخانه، حائز رتبه ۹ کشوری شده است.

وی انجام این تعداد طرح تحقیقاتی در هشت ماه سال جاری را بیشتر از شمار تحقیقات انجام شده در سال های گذشته اعلام و بیان کرد: این طرح‌های تحقیقاتی برای تکمیل و اجرای طرح‌های علمی بسیار حایز اهمیت بوده و به معنای پویایی علمی استادان، محققان و دانشجویانی این مرکز علمی و دانشگاهی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۰ طرح تحقیقاتی و پایان نامه در حوزه بهداشت، درمان و سلامت و علوم پایه پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل انجام و اجرا شده است.

وی انجام و اجرای این میزان طرح تحقیقاتی و پژوهشی را از زمان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بی سابقه خواند و گفت: این تحقیقات حاصل فعالیت و تلاش همکاران و دانشجویان در گروه‌های مختلف دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی این دانشگاه است.

دکتر پورفرضی همچنین خواستار ارائه و تشریح نتایج پژوهش های علمی به مردم شد و گفت: امسال در هفته پژوهش این امر در اولویت خواهد بود.

وی ادامه داد: همزمان با هفته پژوهش (۱۹ تا ۲۵ آذرماه) از سه نفر استاد محقق در حوزه علوم بالینی، سه استاد رشته‌های علوم پایه و ۲ دانشجوی رشته‌‎های مرتبط با علوم پزشکی فعال در حوزه پژوهش و فناوری تجلیل خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha