نمایشگاه هنرهای تجسمی "کوتاه تر از کودکی" در قشم گشایش یافت+فیلم

قشم - ایرنا - نمایشگاه و کارگاه هنرهای تجسمی "کوتاه تر از کودکی" به منظور حمایت از کودکان بی دفاع غزه و محکومیت جنایات جنگی رژیم کودک‌کش، اشغالگر و آپارتاید صهیونیستی عصر (پنجشنبه) با حضور مسئولان و استقبال هنرمندان و علاقه‌مندان در پارک آفتاب ۲ جزیره قشم گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه ۶۰ اثر از ۴۰ هنرجوی رشته نقاشی هنرستان دخترانه هنرهای زیبا و آموزشگاه های آزاد هنری روشنا، نیلوفر آبی، آوا و ترنج تحت پوشش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با موضوع حمایت از کودکان غزه، در قالب نقاشی، عکس و حجم به تماشا گذاشته شده است.

براساس این گزارش، این آثار در سبک های گوناگون و با استفاده از تکنیک های رنگ و روغن، آکریلیک، ترکیب مواد، کلاژ و حجم در ابعاد مختلف خلق شده است.

نمایشگاه هنرهای تجسمی "کوتاه تر از کودکی" در قشم گشایش یافت+فیلم

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در آیین افتتاح این نمایشگاه هدف از برگزاری آن را اعتراض به جنایات بی رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه کودکان بی گناه و بی پناه غزه دانست و گفت: این نمایشگاه با همکاری هنرجویان نقاشی و به صورت خودجوش شکل گرفته است.

صالحه ایرانمنش توضیح داد: محتوای آثار و تابلوهای نقاشی به نمایش درآمده در این نمایشگاه مقاومت مردم غزه و ایستادگی آنها در برابر رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: امروز جامعه هنری کشور، هنرجویان نقاشی و هنرهای تجسمی نیز همچون سایر مردم از طریق نمایش هنر خود، از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی پناه غزه به ویژه کودکان غیر نظامی اعلام انزجار می کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اعلام کرد: آثار این نمایشگاه عصر (پنجشنبه) در پارک آفتاب ۲ جزیره قشم و سپس در دالان هنر و صنایع دستی این جزیره در پُل بین مجتمع های تجاری سیتی سنتر یک و ۲ در معرض دید علاقمندان به هنرهای تجسمی قرار خواهد گرفت.

نمایشگاه هنرهای تجسمی "کوتاه تر از کودکی" در قشم گشایش یافت+فیلم

وی تاکید کرد: پرداختن به حقوق پایمال شده کودکان بی پناه و بی دفاع غزه، مقاومت مردم این باریکه در برابر رژیم صهیونیستی، تاکید بر عدالت گستری و دفاع از حقوق فلسطین و تصویرسازی از جنایت های رژیم صهیونیستی در این نمایشگاه جلوه گر شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، به بمباران نوار غزه روی آورده که فجایع انسانی را رقم زده است.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از المیادین، منابع خبری از حملات سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه و شهید و زخمی شدن شماری دیگر از ساکنان آن خبر دادند.

در حملات به «دیرالبلح» سه فلسطینی به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

توپخانه رژیم صهیونیستی به شدت شرق دیرالبلح و «المغازی» و «البریج» را زیر آتش گرفته است.

همچنین بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به منطقه «ابواسکندر» در شمال غزه دهها نفر شهید و زخمی شدند.

حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا هم به شهادت و مجروح شدن شماری منجر شد.

قایق های جنگی رژیم صهیونیستی هم «النصیرات» و دیرالبلح را هدف قرار دادند.

این درحالی است که پیش از این دفتر اطلاعات دولتی و وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدای ناشی از حملات وحشیانه و مستمر رژیم اسرائیل به نوار غزه از آغاز این جنایت به ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یافت که ۶ هزار نفر از این شهدا کودک و سه هزار و ۹۲۰ نفر از آنها زنان هستند.

دفتر اطلاعات دولتی غزه همچنین اعلام کرد که در اثر حملات و بمباران رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از هفت هزار نفر مفقود شده اند که بیش از چهار هزار و ۷۰۰ نفر از آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha