۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۷
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85300943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون رییس جمهور: شهدا پالایشگران محیط هستند

۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۷
کد خبر: 85300943
معاون رییس جمهور: شهدا پالایشگران محیط هستند

اهواز - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با یادی از شهدای غزه گفت: شهدا پالایشگران محیط هستند و برای رفع آلایندگی، جان خود را فدا می‌کنند تا آلودگی‌ها را از روح، جسم‌ و محیط بزدایند.

به گزارش ایرنا علی سلاجقه روز پنجشنبه در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست در اهواز با حضور فرمانده انتظامی کشور و رییس بنیاد شهید و ایثارگران در اهواز اظهار کرد: شهدا، جرثومه‌های فساد را از بین می‌برند؛ مقاومت امروز در حال ایثار است و با نثار خون خود بر تارک گیتی، مظلومیت را به پرچم ‌اصلی آزادی‌خواهان‌ جهان تبدیل می‌کند.

وی با تقدیر از خانواده‌های شهدا گفت: خانواده شهدا عزیزترین سرمایه و دارایی خود را تقدیم حفظ آب و خاک کشور کرده‌اند و با صبر و شکیبایی کمر دشمن را شکاندند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در باغ شهادت در خانواده محیط زیست باز است گفت: امیدواریم ایثارگری شهدا موجب شود بتوانیم محیط زیست را از همه آلاینده‌ها پاک کنیم.

در پایان این آیین از خانواده شهدا و ایثارگران محیط زیست و محیط بان تقدیر به عمل آمد.

نخستین کنگره شهدا و ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای نخستین بار در خوزستان با حضور رییس سازمان‌محیط زیست کشور، رییس بنیاد شهید و ایثارگران کشور، استاندار خوزستان و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

حفظ و تقویت روحیه ایثار و شهادت در مجموعه و گذشت از جان برای حفظ ایران عزیز از اهداف از برگزاری این کنگره است.

یکی از مشکلات استان خوزستان با برخورداری از مناطق حفاظت شده متعددد کمبود تعداد محیط‌بانان با مناطق تحت مدیریت است. بر اساس استانداردهای دنیا به ازای هر یک هزار هکتار یک محیط‌بان نیاز است اما اکنون در کل کشور به ازای هر ۶ هزار هکتار منطقه تحت مدیریت یک محیط‌بان وجود دارد

کمبود و به روز نبودن تجهیزات و امکانات نیز از دیگر مشکلات محیط بانان برای حفاظت از محیط زیست است.

بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی در جمهوری اسلامی‌، حفاظت محیط زیست که نسل ‌امروز و نسل های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته ‌باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌گردد. از این رو فعالیت‌های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن‌ ملازمه پیدا کند، ممنوع است‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha