رفع کمبودهای ساوه در قالب طرح برای سفر رئیس جمهور آماده شود

ساوه - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رفع کمبودها و نیازهای ساوه در قالب طرح تدوین و برای ارائه در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی آماده شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی پنجشنبه در نودوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ساوه اظهار کرد: برای رفع کاستی ها و کمبودهای شهرستان باید مطالعه علمی دقیق صورت گرفته و استعدادها و نیازها محاسبه کارشناسی شود و در قالب طرح های دقیق در سفر رییس جمهور به این شهرستان ارائه تا گامی در جهت برطرف شدن آن برداشته شود.
وی در خصوص فرهنگ عمومی نیز اظهار کرد: به اهمیت و نقش فرهنگ در حوزه نظری و عملی به خوبی پرداخته نشده است چرا که فرهنگ هویت یک ملت است و هر ملتی هویت خود را از فرهنگ می‌گیرد و اگر مورد بی توجهی قرار بگیرد آسیب خواهد دید.
نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مذهب تشیع یک فرهنگ ناب است، گفت: فرهنگ مقاومت از مذهب تشیع گرفته شده است و اگر امروز مردم غزه در برابر مستکبران عالم ایستاده فرهنگ مقاومت را از مذهب تشیع به عنوان یک گوهر ناب فراگرفته‌اند تا در برابر ستم و ظلم قد علم کنند.

تزریق به موقع اعتبارات عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد کوچری را تسریع می بخشد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی هم در این ایین گفت: تزریق به موقع اعتبارات عملیات اجرایی طرح انتقال آب سهم ساوه از سد کوچری را تسریع خواهد بخشید.
حجت‌الاسلام محمد سبزی یادآور شد: طرح انتقال سهم آب ساوه از سد کوچری به عنوان بزرگترین پروژه ملی آبرسانی به ساوه است که با اعتباری بالغ بر ۲۰هزار میلیارد ریال طی قراردادی برای اجرا به قرارگاه خاتم واگذار شده است که اگر اعتبارات به موقع تزریق شود ظرف مدت ۱۸ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
نماینده ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به احداث بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی ساوه گفت: بیمارستان ۲۵۰ تخت‌خوابی ساوه که عملیات اجرایی آن از ۱۰ سال پیش آغاز شده است با تخصیص اعتبار و سرعتی که اجرای آن پیش گرفته است امید است ظرف دو سال و نیم آینده به بهره برداری برسد.
وی در ادامه با اشاره به تفاوت بین فرهنگ لیبرالی و فرهنگ انقلابی گفت: تفاوت این دو فرهنگ در این است که در فرهنگ انقلابی اقدامات ارزشمندی با روحیه جهادی انجام می‌شود.
امام جمعه ساوه نیز گفت: ساوه برخوردار از مردمی متدین و مومن و مهد پرورش مشاهیر و مفاخر است و به دلیل چنین مزیت فعالیت‌های متعدد و متنوع فرهنگی انجام می‌شود گرچه این اقدامات کافی نیست و نیازمند گسترش است.
حجت‌الاسلام جعفر رحیمی به منفی بودن نرخ بیکاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ساوه در تامین نیازهای کشور به اقلام کشاورزی و صنعتی نقش آفرین است و بخش عمده ای از نیاز مردم ایران به انواع کالاها در این شهرستان تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه ساوه یک چهارم جمعیت استان را در خود جای داده است، گفت: با این وجود ساوه از کمبود برخی زیرساخت ها یه ویژه در حوزه درمانی، آموزشی، ورزشی و تفریحی رنج می‌برد.
امام جمعه ساوه در ادامه خواستار واگذاری زمین برای احداث مسکن ارزان قیمت ویژه کارگران در بزرگترین شهر صنعتی کشور در سایه مشارکت کارفرمایان شد.
معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: این شهرستان قریب به ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بخشی از آن حدود ۳۰ هزار نفر اتباع بیگانه بوده و از ۳۱ استان کشور مهاجر دارد که نشان از تعدد و تنوع اقوام دارد.
مهدی الیاسی با اشاره به اینکه ساوه قطب اقتصاد غیرنفتی استان مرکزی است، اظهار کرد: تامین زیرساخت‌های متعدد در نقاط شهرستان در حال اجراست اما با این حال جوابگوی نیاز شهرستان که یک ایران کوچک به دلیل مواجه بودن با پدیده مهاجر پذیری به شمار می‌رود، نیست.
وی بیان کرد: ساوه در جغرافیای سیاسی استان مرکزی و استان های همجوار نقش قابل توجهی دارد و مزیتها و پتانسیلهای این شهرستان موجب شده است که به یک منطقه استراتژیک تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha