سلامت و امنیت انتخابات با مردمی‌شدن مراحل اجرایی میسر می‌شود 

سمنان - ایرنا - معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور گفت: مردم در جمهوری اسلامی محور اصلی برگزاری انتخابات هستند و مردمی‌شدن روند اجرایی انتخابات باعث سلامت و امنیت آن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد تقی شاهچراغی عصر پنجشنبه در دیدار با نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده در روند انتخابات امسال، گفت: در دولت مردمی سیزدهم اجرای انتخابات در نهایت امانتداری و بر اساس مُرّ قانون انتخابات و استفاده از تمام ظرفیت ها برای تحقق مشارکت حداکثری برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حل مسائل مردم افزود: تمرکز دولت سیزدهم بر اتمام طرح های نیمه‌تمام است، در ۲ سال نخست دولت طرح های متعددی در بخش های راهسازی، حمل و نقل، تامین آب و برق و احیای کارخانه‌های تعطیل در قالب سفر اول آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سرانجام رسید و اقدامات ماندگاری صورت گرفته است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه حضور و نقش آفرینی مردم و مشارکت در امر برگزاری انتخابات باعث صحت و سلامت و همچنین‌ تامین‌ امنیت در انتخابات می‌شود، خاطرنشان کرد: در نگاه کلی مردم‌ در دولت سیزدهم صداقت، تلاش و حضور میدانی مدیران را برای حل مشکلاتشان دیدند و حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات اسفند امسال خواهند داشت و این حضور تضمین کننده امنیت و مسیر پیشرفت کشور است.

انتخابات مظهر وحدت است

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار، از وزیر کشور، دست اندرکاران ستاد انتخابات کشور، شورای نگهبان در سطح کشور و همچنین‌ استاندار سمنان و دست اندرکاران ستاد انتخابات استان که تلاش می‌کنند تا انتخابات خوب با وحدت و اسلامی برگزار شود، قدردانی کرد.

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی تاکید کرد: شورای‌ نگهبان کانال صداقت و امانت است و در این‌مدت بسیار خوب عمل کرده است.

وی یادآور شد: صداقت و امانت وظیفه همگان است،‌ تمامی دست اندرکاران انتخابات باید صداقت و امامت‌ را مَدنظر و سرلوحه کار خود قرار دهند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه مجموعه اقدامات سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان بر پایه صداقت و امانت استوار است، افزود: انتخابات سال جاری از هر سال بهتر و با حضور و مشارکت حداکثری و انتخاب احسن همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تعداد ۴۶۱ نفر ثبت نام‌کردند که این تعداد به ۲۵۲ نفر به مرحله ثبت نام‌نهایی رسیدند، از کل تعداد ثبت نام کنندگان نهایی، ۱۹۸ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۶ نفر نیز تایید نشد، همچنین ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۶ نفر انصرافی ثبت شد.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha