استاندار تهران: جوانان در تولید اندیشه و جریان سازی مشارکت کنند

دماوند - ایرنا - استاندار تهران باتاکید بر اینکه تربیت نسل امروز دست جوانان است گفت : سهم جوانان برای کمک به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تولید فکر، اندیشه، راهبرد و جریان سازی است.

به گزارش ایرنا ، علیرضا فخاری، در نشست صمیمی با جوانان‌ گام دوم انقلاب اسلامی شهرستان دماوند در محل فرمانداری این شهرستان با حضور وزیر کشور و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی شهرستان دماوند مثل سایر شهرها نیست که تصمیمات عمومی بگیریم؛ توزیع جمعیت، پذیرش جمعیت و بارگذاری جمعیت در شهرستان دماوند تعاریفی باید داشته باشد؛ چه میزان ظرفیت می توان فراهم کرد، با کدام زیرساخت های موجود و اینکه دماوند در آینده چه خواهد شد.

وی افزود: به نظر من تعیین نظام مسائل شهرستان دماوند با شما جوانان است و اگر چه مسئولان مکلف هستند که همه موارد را ببینند ولی شناخت و برآورد اولیه آن با شما است چراکه شما چشم های بیدار هستید و باید در صحنه حاضر باشید، فکر کنید، ببینید و آینده پژوهی کنید و آنچه مطلوب نظر است را به پیشنهاد تبدیل کنید و در شورای برنامه ریزی شهرستان مطرح و جزو برنامه شهرستان قرار دهید.

استاندار تهران: جوانان در تولید اندیشه و جریان سازی مشارکت کنند

استاندار تهران با بیان اینکه گاهی موارد، آرمان ها را به زمان می آورید بدون آنکه برآورد صحیح از موضوعات داشته باشیم؛ باید امکانات و ظرفیت ها را ببینیم، گفت: بدون تعارف متاسفانه نتوانستیم به عنوان نسل اول انقلاب کادرسازی خوبی برای انقلاب داشته باشیم؛ شما می توانید ورود کنید، پیشنهاد دهید و ساختارهایی که در قالب فعالیت های مردمی دارید، برای کادرسازی کمک کنید چراکه امروز چگونگی تربیت نسل امروز و آینده کشور مطرح است و اگر خطایی صورت گرفته شما جوانان مطرح کنید.

فخاری ادامه داد: سهم شما جوانان برای کمک به نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در تولید فکر، اندیشه، راهبرد و جریان سازی است و این برای نسل جوان است و به عنوان یک خدمتگذار و همشهری شما که برخی از این شهدا همرزمان ما بودند به آنان مدیون هستیم و باید در این مسیر گام برداریم.

استاندار تهران: جوانان در تولید اندیشه و جریان سازی مشارکت کنند

شهرستان دماوند با توجه به ظرفیت‌ها قابلیت تبدیل شدن به مرکز استان را دارد

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند نیز در این نشست اظهار داشت: سخنرانی اخیر رییس جمهور محترم در خصوص تاسیس استان های شرقی و غربی در شرق و غرب تهران، شهرستان دماوند به دلیل موقعیت جغرافیایی در مرکز شرق تهران بین دو شهرستان فیروزکوه و پردیس و همچنین به دلیل نزدیکی به پایتخت و از سوی دیگر به دلیل گسترش شهرها و روستاها، شایستگی استان شدن را دارد.

استاندار تهران: جوانان در تولید اندیشه و جریان سازی مشارکت کنند

وی با بیان اینکه مردم استان از مرکزیت دماوند استقبال می کنند، ادامه داد: درصورتی که دماوند استان شود، می توانیم از امکانات یک استان بهره مند شویم که فراهم سازی امکانات می تواند این منطقه را بعنوان یک استان معین برای تهران تبدیل کند و درصورت هرگونه حادثه ای، آمادگی کمک را داریم.

امام جمعه دماوند در ادامه تصریح کرد: شهرستان دماوند همچون بیان تاریخ و کتب تاریخی فرهنگ و قدمت چندهزار ساله دارد که تقاضا داریم که بخشی از قله دماوند به شهرستان دماوند ملحق شود چنانکه در قبل از سال ۶۳ منطقه رینه جزو شهرستان دماوند بود و هنوز هم معلمان و دانش آموزان آن منطقه اسناد و مدارکشان در آموزش و پرورش دماوند است؛ اکنون قله دماوند از این شهرستان جدا شده است و در استان دیگری است که می توان بخش هایی را به شهرستان اضافه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha