۳ آذر ۱۴۰۲، ۳:۲۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85301154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادعای العربی الجدید: حماس با میانجیگری ایران ۲۳ اسیر تایلندی را آزاد می‌کند

تهران- ایرنا- تارنمای العربی الجدید بامداد جمعه مدعی شد که حماس با میانجیگری ایران ۲۳ اسیر دارای تابعیت تایلندی را آزاد می‌کند.

به گزارش ایرنا از العربی الجدید، یک مقام مصری که نامش ذکر نشده به این رسانه، گفت: ایران به درخواست دولت تایلند برای آزادی ۲۳ اسیر نزد حماس که تابعیت تایلندی دارند، میانجیگری کرده است.

این منبع مدعی شد: حماس در پی مذاکراتی با میانجیگری ایران ۲۳ اسیر تایلندی را که در یک منطقه صنعتی در شهرک‌های صهیونیستی غلاف غزه کار می‌کردند، بدون هیچ پیش‌شرطی آزاد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، آزادی این اسرا ارتباطی با توافق مبادله اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

این ادعا در حالی مطرح شده که قرار است، از ساعت ۷ صبح امروز جمعه آتش بس موقت چهار روزه بین حماس و رژیم صهیونیستی آغاز شود.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت پیش تر گزارش داده بود، حماس در جریان توافق مبادله اسرا، ۲۳ نفر از جمله شماری که دارای تابعیت تایلندی هستند را آزاد خواهد کرد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا نیز به نقل از یک مقام صهیونیستی که نامش ذکر نشده است، گزارش داد، رژیم صهیونیستی روز جمعه ۳۹ فلسطینی را به عنوان بخشی از توافق آزادسازی اسرا، آزاد می‌کند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha