ایرنا به دنبال تولید محتوای کیفی و امیدبخش است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با تاکید بر کیفی سازی محتواهای خبری، گفت: خبررسانی کیفی اکنون در اولویت ایرنا قرار دارد و رویکرد تولید محتوای امیدبخش است.

به گزارش ایرنا، «محسن بهاروند» روز جمعه در نشستی با کارکنان خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی اظهار کرد: خبرنگاران ایرنا به عنوان رسانه مرجع باید پای خود را از شیوه های معمولی خبرنویسی فراتر بگذارند و خود را با عصر فناوری و ارتباطات بیشتر تطبیق دهند.

وی افزود: با توجه به تحولات جهانی و تغییر ذائقه مردمی، مخاطبان دیگر وقت و حوصله خواندن اخبار و یا گزارش‌های طولانی را ندارند بنابراین باید به سمت تولید فیلم های کوتاه اما جذاب حرکت کنیم.

بهاروند تصریح کرد: گرچه در یکسال اخیر نیز شاهد تحولاتی در عرصه تولید فیلم و چند رسانه هستیم اما برای بیشتر دیده شدن و تاثیرگذاری در جامعه باید تولیدات خبری براساس سناریوی مشخصی باشد.

مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خاطرنشان کرد: تحلیل های رسانه ای، خلاقیت و جذابیت باید در اولویت تولیدات خبری ایرنا قرار گیرد تا شاهد ارتقای جایگاه این رسانه مرجع در جامعه باشیم.

وی گفت: هر خبرنگاری می تواند به صرف داشتن تنها یک گوشی هوشمند و آشنایی با نرم افزار های تدوین فیلم، اقدام به تولید و انتشار محتوای خبری با کیفیت و هدفمند بکند.

ایرنا به دنبال تولید محتوای کیفی و امیدبخش است

روایت کننده نخست برنده عرصه رسانه

بهاروند با تاکید بر اینکه روایت کننده نخست خبر، برنده عرصه رسانه است، بیان کرد: برای اینکه روایت کننده نخست خبر باشیم، جدای از حضور موثر در فضای مجازی باید با کانون های خبری نیز ارتباطات صمیمی داشته باشیم.

مدیرکل اخبار استان‌های سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تصریح کرد: همچنین در بسیاری از موارد خبرنگاران در صورت مشاهده واقعه، می توانند به عنوان مرجع روایت کننده همان رویداد باشند.

وی افزود: در واقع نیازی نیست به دنبال مرجع خبر برای تایید حادثه رخ داده باشیم بلکه باید روایت نخست را در اولویت قرار دهیم.

وی تاکید کرد: اقدامات بسیار امیدبخشی در حوزه های عمرانی استان ها انجام شده است که دفاتر ایرنا در مناطق گوناگون می توانند با تولید فیلم های امیدبخش تبیین گر این دستاوردها باشند.

بهاروند در پایان از خبرنگاران ایرنا خواست خبرهای امید بخش منتشر کنند چرا که دشمنان به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha