فیلم | نمایش اقتدارِ بسیج مردمی در مراغه 

مراغه- ایرنا- همایش موسوم به «نمایش اقتدار بسیجیان» در مراغه با حرکت ستونی اقشار مختلف مردم این شهرستان از چند نقطه شهر به سمت مسجد جامع آغاز، و با سردادن شعارهای ضداستکباری و حضور پرشور در نماز جمعه همراه شد. 

به گزارش ایرنا فرمانده سپاه ناحیه مراغه روز جمعه در مسجد جامع این شهرستان و در جمع پرشور این مردم ولایتمدار، بیان کرد: بسیجیان از هر قشر و سنی، یار و یاور ولایت و انقلاب هستند و هر قدم آنان عبادت است.

فیلم | نمایش اقتدارِ بسیج مردمی در مراغه 
نمایش اقتدارِ بسیج مردمی در مراغه

سرهنگ یحیی حیدری افزود: مقام معظم رهبری به پشتوانه همین بسیجیان جانبرکف می‌فرمایند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و عظمت بسیج مردمی در واژه‌ها نمی‌گنجد.

وی با اشاره به اینکه روح باعظمت امام راحل شاهد و ناظر تشکیل بسیج جهانی است، ادامه داد: امروز به برکت تلاش‌های حاج قاسم که قهرمان اسطوره‌ای دنیا و سرباز ولایت بود، جریان مقاومت در یمن، سوریه، افغانستان، لبنان، عراق و دیگر کشورهای آفریقایی و اروپایی شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه حماس با روحیه بسیجی و تنها با به کارگیری ۲ گردان صهیونیست‌ها را زمین‌گیر کرده، اضافه کرد: رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی امروز ذلیل شده و در موضع ضعف به کودک‌کشی روی آورده است.

فرمانده سپاه مراغه افزود: بسیج از ابتدای تشکیل مایه خیر و برکت بوده است و نقطه اوج آن دفاع مقدس به شمار می‌رود زیرا بیشترین تعداد شهدا از بسیجیان هستند و اگر بسیجیان به صحنه نیامده بودند، نتیجه جنگ تحمیلی طور دیگری رقم می‌خورد.

سرهنگ حیدری اضافه کرد: بسیج در حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله هم پیشگام بوده و در صحنه‌های مختلف همواره افتخار آفریده است.

وی وجود چفیه بر گردن رهبر معظم انقلاب اسلامی را نشان‌دهنده روحیه بسیجی ایشان عنوان کرد و افزود: امروز هر مسئولی که بخواهد خدمت‌رسانی کند، باید روحیه بسیجی داشته باشد.

بسیجی چه شاخص‌هایی باید داشته باشد؟

فرمانده سپاه ناحیه مراغه به برخی از شاخص‌های یک بسیجی اشاره و بیان کرد: اخلاص، بن‌بست شکنی، عشق به اهل بیت، توجه به معنویت، انتظار فرج، حضور در صحنه، ساده زیستی و تلاش برای تقویت ارزش‌های انسانی تنها بخشی از این شاخص‌هاست.

سرهنگ حیدری، اخلاص را اصلی‌ترین خصلت سردار دلها عنوان کرد و ادامه داد: بسیجیان تنها به خاطر خداوند باید در صحنه حضور داشته باشند و خلوص نیت به سیره همه آنان تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیج همواره بن‌بست‌ها را شکسته است، ادامه داد: فرهنگ بسیجی در همه صحنه‌ها از جمله علمی، فناوری و پزشکی به نتیجه رسیده و «ما می‌توانیم» را در عمل ثابت کرده است.

سرهنگ حیدری عشق به اهل بیت را از دیگر خصیصه‌های لازم برای بسیجیان دانست و گفت: پرچم سرخ شهادت در دستان تک‌تک بسیجیان باید برافراشته باشد زیرا بسیج عافیت‌طلبی ندارند.

وی ادامه داد: معنویت و اعتقاد زیرساخت بسیج است و اگر اعتقاد در بسیجی وجود نداشته باشد، برای شهادت پیشگام نمی‌شود.

فرمانده سپاه مراغه این را هم بیان کرد که بسیجی باید همواره منتظر ظهور امام زمان(عج) باشد و زمینه را هم برای ظهور امام عصر مهیا کند؛ همانطور که انقلاب اسلامی برای ظهور زمینه‌سازی کرده است.

سرهنگ حیدری برخی از شرایط حضور بسیجیان در صحنه را هم تبیین کرد و افزود: بسیجی باید به موقع به اندازه عمل کند و آن زمان که ولایت نیاز دارد، سپر بلا شود.

وی همچنین به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هم اشاره و بیان کرد: حضور در صحنه و انتخاب اصلح در انتخابات از وظایف یک بسیجی است.

سرهنگ حیدری به ضرورت ساده‌زیستی بسیجیان هم اشاره، و تصریح کرد: روح تجمل‌گرایی در بسیج معنی ندارد و برخی از مسئولان باید بدانند که مال‌اندوزی و چشم ‌و ‌همچشمی با فرهنگ بسیجی سازگار نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید سینه خود را برای محرومان سپر کند، اضافه کرد: مقام معظم رهبری به عنوان بزرگ بسیجی جهان اسلام نیز در ساده‌زیستی اسوه هستند.

به گزارش ایرنا همزمان با هفته بسیج امسال ۱۵۰ ویژه‌برنامه از سوی ستاد گرامیداشت این شهرستان تدارک دیده شده است که از جمله آنها می‌توان به دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا، نشست های بصیرتی و غیره اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha