جانشین سپاه انصارالرضا: دامنه جذب بسیج را باید گسترش دهیم

بیرجند - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: باید دامنه جذب بسیج را گسترش دهیم تا تهدیدها و فتنه‌ها علیه کشور را خنثی کنیم و آرمان‌های نظام را اعتلا ببخشیم.

به گزارش ایرنا سردار علیرضا یوسفی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند به مناسبت هفته بسیج افزود: مجموعه بسیج یکی از پرافتخارترین مجموعه‌های نظام اسلامی در عمر بیش از چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی است.

وی عنوان کرد: به اذعان امامین انقلاب اسلامی، شجره طیبه بسیج توانسته در دوران خدمت خود، خدمات بسیار زیاد و ارزنده‌ای را به مردم کشور ارائه کند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب براساس مطالعات زیادی که داشتند نقش مردم را در اداره کشور به خوبی درک کردند و به حضور حداکثری مردم در اداره صحنه‌های مختلف کشور واقف بودند، در شرایطی که رژیم پهلوی به مردم که رکن اساسی کشور هستند توجه نداشت.

وی افزود: امام راحل، پیروزی انقلاب اسلامی را با کمک مردم رقم زدند و بعد از پیروزی انقلاب نیز شاهد نقش مهم و اثرگذار بسیج مردم در دفاع از میهن اسلامی در جنگ تحمیلی، مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان بودیم.

سردار یوسفی گفت: امام به تاثیرگذاری حضور مردم در صحنه‌های مختلف کشور اعتقاد قلبی داشت و امروز نیز مقام معظم رهبری همین مسیر را ادامه می‌دهند و در مناسبت‌های مختلف با اقشار مردم دیدار دارند.

وی بیان کرد: جذب حداکثری مردم در بدنه نظام و انقلاب، راهبرد رهبر معظم انقلاب در مدیریت کشور و مقابله با تهدیدهای دشمنان است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امامین انقلاب به حضور همه لایه‌های مردم در بسیج اعتقاد داشتند و از دیدگاه رهبری هر فردی تفکر بسیجی دارد، بسیجی است که بر این اساس اکثر مردم خراسان جنوبی بسیجی هستند.

وی افزود: پیگیری مطالبات به‌حق مردم در اقشار مختلف بسیج یکی از موضوعاتی است که در مجموعه بسیج و سپاه با جدیت دنبال می‌شود تا رضایتمندی حداکثری را در آحاد مردم داشته باشیم.

یوسفی گفت: در هفته بسیج امسال (۲۹ آبان تا پنجم آذر) که با شعار "بسیج، امید ملت ایران" نامگذاری شده، برنامه‌ها در قالب سه جهاد انجام می‌شود که جهاد خدمت رسانی و جهاد تبیین به عنوان مقدمه فعالیت‌های بسیج و جهاد امیدآفرینی به عنوان نتیجه دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: امسال در آستانه ۲ انتخابات مهم در کشور هستیم؛ انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری که این ۲ انتخابات می‌تواند در پیشبرد اهداف کشور بسیار موثر و مهم باشد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز در عرصه جهانی در یک پیچ مهم تاریخی قرار داریم و قدرت در میان ابرقدرت های جهان در حال جابه‌جایی است بنابراین باید تلاش کنیم تا سرعت ما در این پیچ تاریخی کم نشود و از کشورهایی که به دنبال قدرت هستند، عقب نمانیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در این انتخابات تاکید دارند، پس حضور حداکثری مردم است که می‌تواند دشمن را ناامید کند.

سردار یوسفی به پیروزی‌های جبهه مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: دشمنان ما از جبهه مقاومت زخم خورده و بسیار عصبانی هستند لذا به دنبال ایجاد فتنه در جمهوری اسلامی خواهند بود و حضور حداکثری آحاد ملت ایران در انتخابات پیشرو، فتنه‌های شوم دشمنان را شکست خواهد داد.

وی همچنین به اقدامات انجام شده توسط مجموعه‌ها و اقشار بسیج استان اشاره کرد و گفت: اولین عرصه‌هایی که بسیجیان بر آن تمرکز کردند، محرومیت زدایی و جهاد خدمت است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در بسیج سازندگی استان به کمک آحاد مردم و اقشار بسیج در قالب ۱۱ قرارگاه محله‌ای اقدامات موثری در اجرای ۴۱۶ پروژه عمرانی، آبرسانی به ۹۵ روستای محروم و احداث ۱۰۰ پروژه مسکن محرومان انجام شده است.

وی ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۷۰۰ نفر در استان، راه اندازی ۲ هزار و ۲۰۰ کارگاه اشتغالزایی ‌خرد و خانگی، تکمیل زنجیره تولید به مصرف با برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد به توان مردم در سطح محلی، استانی و ملی و واکسیناسیون ۲۰۰ هزار راس دام در استان را از دیگر اقدامات مجموعه بسیج در سال جاری ذکر کرد.

یوسفی گفت: سازماندهی ۲۴۰ گروه مردمی در حوزه محلات برای احصای مشکلات به نمایندگی از مردم به صورت محله محور، برگزاری پنج مرحله رزمایش ملی در زمینه عفاف و حجاب، اعزام ۴۵۰ گروه "سفیران مهر" و "سفیران هدایت" در جهت امر به معروف و نهی از منکر و آموزش موضوعات فرهنگی در مناطق مختلف استان، سازماندهی ۴۱۲ گروه واسطه‌گری ازدواج، برگزاری اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت برای دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان ادارات از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط اقشار مختلف بسیج در خراسان جنوبی است.

وی افزود: احداث سه ساختمان اداری بسیج در مجموعه نواحی شهرستان‌های خوسف، بشرویه و زیرکوه، ایجاد ۹ حوزه مقاومت بسیج در شهرستان‌های استان، احداث ۱۰۵ واحد منزل مسکونی سازمانی برای کارکنان سپاه خراسان جنوبی و احداث استخر سرپوشیده در مرکز استان از دیگر اقدامات خدماتی و رفاهی بسیج برای مردم، بسیجیان و کارکنان مجموعه سپاه است.

همچنین به مناسبت هفته بسیج، همایش میقات صالحین با حضور حلقه‌های صالحین فعال شهرستان بیرجند قبل از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان در محل مصلی المهدی (عج) برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha