کره‌جنوبی خواستار افزایش همکاری‌های دفاعی با آمریکا شد

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی دریایی کره‌جنوبی در واکنش به پرتاب ماهواره نظامی کره‌شمالی به فضا، ضمن دیدار با همتای آمریکایی، خواستار افزایش همکاری‌های دفاعی میان دو کشور شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، دریاسالار یانگ یونگ مو فرمانده نیروی دریایی کره جنوبی، امروز جمعه از دریاسالار لیزا فرانچتی همتای آمریکایی خود خواست همکاری های دفاعی دو کشور در گرماگرم تهدیدات امنیتی کره شمالی افزایش یابد.

گزارش ها نشان می دهد یانگ و فرانچتی در ناو هواپیمابر "یواس‌اس‌کارل وینسون" در پایگاه دریایی بوسان، در ۳۲۰ کیلومتری (۱۹۹ مایلی) جنوب شرقی سئول با یکدیگر دیدار کرده اند.

یانگ در دیدار با همتای آمریکایی خود گفت: بیایید در بحبوحه وضعیت وخیم امنیتی ناشی از پیشبرد تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی، با همکاری نزدیک با یکدیگر بر اساس روابط ایجاد شده میان نیروهای دریایی خود، موقعیت دفاعی ترکیبی کره جنوبی و آمریکا را ارتقا دهیم.

کره شمالی روز سه شنبه یک ماهواره شناسایی نظامی را با موفقیت پرتاب و اعلام کرد که قصد دارد چندین ماهواره دیگر را در فاصله زمانی کوتاه به فضا پرتاب کند.

پس از این اقدام پیونگ یانگ، کره جنوبی توافق‌نامه نظامی بین دو کره را که در سال ۲۰۱۸ و با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره به امضا رسیده بود را به حالت تعلیق درآورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha