هاشمی: ورزش فرصتی طلایی برای نشان‌دادن هویت ملی است/ گردشگری ورزشی به ایران قوی کمک می‌کند

تهران- ایرنا-وزیر ورزش و جوانان،ورزش را یک فرصت طلایی برای نشان دادن هویت ملی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان درباره بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ورزشکاران و قهرمانان، گفت: دنیا، عرصه ورزش را فقط عرصه مدال‌آوری نمی‌داند و از ظرفیت‌هایی مانند ویژگی‌های فرهنگی و هویت ملی رشته‌های ورزشی که هر کشور برای خودش دارد، استفاده می‌کند. به همین خاطر میزبانی رویدادهای ورزشی مانند جام‌جهانی در برزیل، نشان‌دهنده این است که مردم این کشور فوتبال را دوست دارند و این جزو هویت ملی آنهاست. وقتی ما در ایران میزبان مسابقات جهانی کشتی می‌شویم، کشتی جزو هویت ملی ما هست و مردم این رشته ورزشی را دوست دارند و طرفدار آن هستند.

هاشمی افزود: وقتی کشتی‌گیر خوب و مدال‌آور ما در رویدادی مانند المپیک و قهرمانی جهان،حریفش را شکست می‌دهد و روی سکوی قهرمانی قرار می‌گیرد، علاوه بر اینکه آن مدال که دیده می‌شود، پرچم به اهتزار در می‌آید و سرود ملی نواخته و هویت آن رشته ورزشی که متعلق به ایرانیان است نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه عرصه ورزش در دنیا یک فرصت طلایی است که ما باید از آن استفاده کنیم، اظهار کرد: رویدادی مانند المپیک یا همین بازی‌های آسیایی که برگزار شد، میلیون‌ها بیننده دارد، شاید اگر ما می‌خواهیم یک کار غیر ورزشی درباره یک موضوع انجام بدهیم، بازتاب زیادی نداشته باشد اما در ورزش، چون دنیا به صورت زنده این مسابقات را می‌ببیند، این می‌تواند به نشان دادن هویت ملی کشورمان کمک کند.

هاشمی یادآور شد: مقام معظم رهبری همواره اشاراتی خوبی داشته‌اند که ما شاید در بخش‌های مختلف افتخارات زیادی داشته باشیم که شاید دشمنان اجازه ندهند که مردم دنیا ببینند اما در ورزش اینطور نیست. وقتی ورزشکار و قهرمان ما مدال کسب می‌کند، روی سکو می‌رود، سرود نواخته می‌شود و پرچم به اهتزاز در می‌آید.مسئله مهم‌تر که باید آن توجه کنیم این است که افرادی که در سالن مسابقات حضور دارند در زمان پخش سرود و بالا رفتن پرچم از جایشان به احترام کشورمان از جا بلند می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: این ارزش‌های ورزش و نمادهایی است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند ایران قوی، ورزش قوی می‌خواهد. آن حس غروری که ورزشکار، کادر فنی و مردم، وقتی قهرمانشان روی سکو می‌رود را ما کاملا می‌بینیم. حتی آن بچه‌ای که هم از داخل خانه از تلوزیون تماشا می‌کند هم آن حس غروری که ورزشکار ایرانی آن مقام را کسب می‌کند، را احساس می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه در بخش ورزش قهرمانی، موضوعات دیگری هم است که می‌تواند به بحث ایران قوی، ورزش قوی کمک کند،افزود: یکی از این موضوعات مثلا در بخش اقتصادی، گردشگری ورزشی است. وقتی یک میزبانی ورزشی در ایران برگزار می‌شود، علی‌رغم تحریم‌هایی که به ما تحمیل کرده‌اند، خیلی از کشورهای دیگر به ایران می‌آیند و این یک شرایط اقتصادی خوبی برای کشور فراهم می‌کند. در کنار بحث گردشگری ورزشی، وقتی ورزشکاران کشورهای دیگر به ایران می‌آیند و کشورمان را از نزدیک می ‌بینند، نگاهشان کاملا عوض می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha