۴ آذر ۱۴۰۲، ۸:۵۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85301778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روستای خیرآباد به عنوان سردترین منطقه استان زنجان گزارش شد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با دمای منفی پنج درجه سانتیگراد به عنوان سردترین منطقه استان گزارش شد.

حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است و به تدریج از بعدازظهر شاهد وزش باد و افزایش پوشش ابرها خواهیم بود.

وی یادآور شد:‌ از فردا /یکشنبه/ عبور موجی از جو منطقه سبب افزایش سرعت وزش باد خواهد شد که در روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی مناطق استان به حد شدید خواهد رسید.

سلطانی اظهار داشت:‌ این سامانه همچنین موجب بارش های پراکنده به خصوص در ارتفاعات خواهد شد.

وی به نوسانات دما طی روزهای آینده اشاره و تصریح کرد:‌ روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دمای هوا در مناطق مختلف استان افزایش نسبی خواهد یافت و از روز سه شنبه کاهشی خواهد شد.

سلطانی گفت:‌ طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان منفی چهار و ۱۵ درجه، ابهر منفی یک و ۱۶، خرمدره یک و ۱۵ درجه، آببر ۹ و ۲۱ درجه، سلطانیه منفی چهار و ۱۴ درجه، قیدار صفر و ۱۲ درجه و ماهنشان یک و ۱۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha