رئیس سازمان راهداری: ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد

اراک- ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۸۸۷ نقطه پرحادثه در کشور وجود دارد که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دولت سیزدهم این نقاط ایمن سازی می‌شود.

به گزارش ایرنا، داریوش امانی روز شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌ جاده روستایی در استان مرکزی، افزود: ایمن سازی ۴۴۰ نقطه حادثه خیز امسال در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور قرار دارد که ۳۷ نقطه از مجموع این نقاط در استان مرکزی قرار دارد.

وی ادامه داد: ۴۵۰ هزار میلیارد ریال طرح در جاده‌های کشور در حال انجام است که اتمام این طرح‌ها در دستور کار قرار دارد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: استان مرکزی در زمینه اجرای طرح‌های راهداری و ارزیابی مدیران جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

امانی اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با وجود مشکلات اقتصادی و بودجه‌ای در تمام راه‌های کشور کارگاه‌های جاده‌ای فعال کرده و روزانه ۱۰ طرح آماده بهره‌برداری در کشور وجود دارد.

وی با یادآوری ساماندهی نیروهای انسانی گفت: مقرر شده بود وضعیت استخدامی نیروهای دستگاه‌های اجرایی مشخص شود که امید است این مشکل سال آینده برطرف شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خاطرنشان کرد: ۲۰ تا ۳۰ نفر از کارکنان سازمان راهداری کشور سالانه جان خود را از دست می‌دهند که معرفی آنان به عنوان شهید خدمت در دستور کار قرار دارد.

امانی گفت: ۱۰ هزار خدمت در جاده‌های کشور توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارایه می‌شود که بسیاری از این اقدامات پنهان است.

نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: این جاده با هدف رفع مشکلات تردد مردم روستای چهارچریک و رفاه بیشتر مردم منطقه به بهره برداری رسید.

محمود احمدی بیغش افزود: در ۲ سال اخیر با وجود مشکلات اقتصادی کمک‌های خوبی به شهرستان شازند در حوزه راه، فاضلاب و آب رسانی شده است.

وی ادامه داد: مردم قدردان خدمات دولت و نظام هستند و در تمامی صحنه‌های انقلاب حضور پررنگ داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در این نشست تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از جمله برنامه‌های اولویت دار دولت سیزدهم دانست و گفت: در مدت ۲ سال گذشته ۶۲ طرح نیمه تمام در حوزه راهداری در این استات تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

مهرداد جهانی افزود: بهره مندی ۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته، تکمیل پنج تقاطع غیرهمسطح از جمله راه آهن پرندک، کردیجان، راه آهن شازند، شهید مهدی پرندک و نادرآباد و تکمیل پنج دستگاه پل بزرگ مانند پل شازند به آستانه، پل طریزآباد تفرش، پل گوگسیگرد تفرش از جمله این طرح‌ها است.

وی ادامه داد: ۱۷ طرح در حوزه‌های مختلف شامل اصلاح هندسی، احداث واریانت، تعریض محور، اصلاح مسیر مانند واریانت میان رودان، اصلاح قوسهای محور گلدشت – آشیانه، واریانت رضاآباد ساوه از دیگر طرح‌هایی است که در این مدت به بهره برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشات کرد: اجرای یک‌هزار و ۱۵۰ کیلومتر انواع روکش آسفالت و ماسه آسفالت در استان از جمله ۲۱۲ کیلومتر راه در شهرستان شازند از دیگر اقدامات این اداره کل در این مدت بوده‌ است.

جهانی گفت: بهره برداری از ۵۸ کیلومتر روشنایی طولی در سطح راه‌های استان مرکزی از دیگر طرح‌های استان بود که ۳۵ کیلومتر آن در شهرستان شازند بوده‌ است.

وی افزود: بهره برداری از ۳۷ مورد روشنایی نقطه‌ای که پنج مورد آن در شهرستان شازند بود و نگهداری از ۳۶۵ کیلومتر روشنایی راه‌های استان که ۶۰ کیلومتر آن در شازند است از دیگر اقدامات راهداری استان مرکزی در یک سال گذشته است.

مدیرکل راهداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: اجرای ۶۲ کیلومتر نیوجرسی نیز در این مدت در استان انجام شد که ۴۰ کیلومتر آن در شهرستان شازند است و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی‌ است.

جهانی افزود: تعمیر و نصب ۷۹ کیلومتر حفاظ فلزی، اجرای ۹ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط ترافیکی که ۸۵۰ کیلومتر آن مربوط به حوزه شهرستان شازند است و رفع کامل نقاط حادثه خیز مصوب سال ۱۳۹۵ و رفع ۹ نقطه حادثه خیز از ۳۷ نقطه حادثه خیز ابلاغی در سال ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

وی گفت: توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای نیز در دستور کار ویژه قرار دارد، به‌طوری‌که تعداد دوربین‌های نظارتی از ۲۷ سامانه به ۳۴ سامانه ارتقا یافته و ۲ مورد آن در حوزه شازند بوده و قرارداد ۳۰ دستگاه دیگر با پیمانکار منعقد شده و همچنین دوربین‌های ثبت تخلف سرعت از ۳۲ دستگاه فعال به ۸۶ دستگاه ارتقا یافته که ۱۱ مورد آن در حوزه راههای شازند بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل حاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی از شاخص‌ترین اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در استان است که ۲۲ کیلومتر آن در شهرستان شازند بوده است.

جهانی افزود: روستاهای بالای ۲۰ خانوار هشت شهرستان از ۱۲ شهرستان استان مرکزی از راه آسفالته برخوردار شده‌اند که شازند از جمله این شهرستان‌ها است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در سفر به استان مرکزی از طرح ارتقای ایمنی محور اراک- توره بازدید کرد.

بهره‌برداری از طرح ساخت راه روستاهای چهارچریک، ده ذوالفقار، آدینه مسجد و علی آباد به طول ۹ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال شامل عملیات برداشت خاک نباتی، اجرای زیر سازی و آسفالت با حضور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به بهره‌برداری رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha