نظرسنجی‌ها شکست نتانیاهو از مقاومت فلسطین را تایید کردند

تهران-ایرنا- مقبولیت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از شکست از مقاومت فلسطین به پایین‌ترین حد خود رسیده و در نظرسنجی‌ها، تنها ۲۷ درصد اسرائیلی‌ها از نخست‌وزیری وی حمایت می‌کنند.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا، یک نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه صهیونیستی «معاریو» که در ۱۵ و ۱۶ نوامبر(۲۴ و ۲۵ آبان) و پیش از برقراری آتش بس غزه انجام شده (و نتیجه آن تازه اعلام شد) نشان داد که ۵۲ درصد افراد نظرسنجی شده، «بنی گانتس» را گزینه مناسب برای نخست وزیری می دانند و تنها ۲۷ درصد «بنیامین نتانیاهو» را فرد مناسب اعلام کرده اند؛ ۲۱ درصد نیز اعلام کرده اند که نظری در اینباره ندارند.

حتی ۲۶ درصد هم حزبی های نتانیاهو نیز گانتس را فرد مناسب برای نخست وزیری معرفی کرده اند و ۵۶ درصد از هم حزبی های نتانیاهو نیز وی را فرد مناسب برای نخست وزیری رژیم صهیونیستی دانسته اند. ۱۸ درصد اعلام کرده اند که نظری ندارند.

این در حالی است که ۹۸ درصد هم حزبی های گانتس از نخست وزیری وی حمایت کرده اند و فقط ۲ درصد اعلام کرده اند که نظری ندارند. در میان هواداران حزب «یش عتید» به رهبری «یائیر لاپید»، گانتس از محبوبیت ۸۵ درصدی برخوردار بوده و فقط یک درصد از اعضای این حزب از نتانیاهو حمایت کرده اند.

کاهش کرسی‌های ائتلاف حاکم از ۶۴ به ۴۱

براساس نظرسنجی روزنامه صهیونیستی معاریو، ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی که در انتخابات نوامبر سال گذشته ۶۴ کرسی به دست آورد، در صورت برگزاری انتخابات جدید فقط ۴۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان) را به دست خواهد آورد.

این در حالی است که براساس این نظرسنجی، ائتلاف موسوم به «تغییر» به همراه احزاب عرب «حداش-تعال»، خواهد توانست ۷۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی را به دست آورد.

براساس نظرسنجی معاریو، حزب «اتحاد» به رهبری «بنی گانتس» که در انتخابات گذشته، تنها ۱۲ کرسی را تصاحب کرد با کسب ۴۳ کرسی بیشترین آرا را در میان احزاب رژیم صهیونیستی کسب می کند و حزب لیکود به رهبری نتانیاهو که در انتخابات سال گذشته ۳۲ کرسی را کسب کرد، اکنون فقط ۱۸ کرسی را کسب می کند.

روزنامه صهیونیستی معاریو نسبت کرسی های احزاب حاضر در کنست رژیم صهیونیستی در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام را نسبت به کرسی هایی که اکنون در اختیار دارند به قرار زیر اعلام کرد: حزب اتحاد ۴۳ کرسی(اکنون ۱۲ کرسی)، حزب لیکود ۱۸ کرسی(اکنون ۳۲ کرسی)، حزب یش عتید ۱۳ کرسی(اکنون ۲۴ کرسی)، حزب شاس ۹ کرسی(اکنون ۱۱ کرسی)، حزب یسرائیل بیتنو ۸ کرسی(اکنون ۶ کرسی)، حزب اتحاد یهودیت توراتی ۷ کرسی(اکنون ۷ کرسی)، حزب عوتسما یهودیت ۷ کرسی(اکنون به صورت مشترک با حزب صهیونیسم دینی ۱۴ کرسی)، حزب حداش-تعال ۵ کرسی(اکنون ۵ کرسی)، حزب مرتز ۵ کرسی(اکنون کرسی ندارد)، حزب رعم ۵ کرسی(اکنون ۵ کرسی).

براساس نظرسنجی معاریو، دو حزب «کارگر» و «صهیونیسم دینی» در انتخابات آینده نخواهند توانست حدنصاب لازم برای داشتن کرسی در کنست را کسب کنند.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

بسیاری از کارشناسان، کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو در میان صهیونیست ها را شروع دور جدیدی از تنش سیاسی در سرزمین های اشغالی دانسته و برگزاری انتخابات زودهنگام یا عزل نتانیاهو توسط ائتلاف حاکم را بعید نمی دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha