۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبرنگار: 1336
کد خبر: 85301990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال اندونزی از آتش‌بس در غزه

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵
کد خبر: 85301990
استقبال اندونزی از آتش‌بس در غزه

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اندونزی گفت جاکارتا از توافق آتش‌بس بین حماس و اسرائیل که راه را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه هموار خواهد کرد، استقبال می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از آنتارا، رتنو مارسودی وزیر امور خارجه اندونزی تاکید کرد که کشورش به طور مداوم بر ضرورت پایان دادن به درگیری‌های مسلحانه به دلیل ارسال کمک‌های بشردوستانه بی‌وقفه در غزه تاکید کرده است.
آژانس توسعه بین‌المللی اندونزی هفته گذشته یک محموله حاوی کمک‌های بشردوستانه به ارزش ۲ میلیون دلار به فلسطین ارسال کرد.
عبیدی سوچه حمیدی، دبیر اداره کل امور مالی و مدیریت ریسک وزارت دارایی اندونزی گفت: این کمک بخشی از کمک های دولت اندونزی به فلسطین است.
وی افزود: این کمک ها از طریق هلال احمر مصر به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی تحویل داده می شود تا بین ساکنان آسیب دیده فلسطین توزیع شود.
به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.
آتش‌بس موقت چهار روزه میان رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد. این آتش بس موقت قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha