معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در چهارمین روز از آذر به موضوع معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی، توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها، کارگروه مشترک ایران و افغانستان برای حقابه هامون، بررسی ارتقا جایگاه رهبری زنان در نهضت بین‌المللی صلیب سرخ، آغاز طرح ارتقای تغذیه کودکان زیر پنج سال و ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا پرداخته است.

به گزارش ایرنا، چهارمین روز آذر ۱۴۰۲ با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که روی خروجی سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا منتشر شد. گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

تشکیل کارگروه مشترک ایران و افغانستان برای حقابه هامون

دولت سیزدهم با جدیت حقابه تالاب هامون را دنبال می‌کند، بر این اساس مقرر شد که برای نخستین بار کارگروه مشترکی از مسوولان محیط‌زیست ایران و افغانستان تشکیل و در قالب آن پروژه‌هایی از جمله حقابه هامون و مدیریت کانون‌های گرد و غبار افغانستان اجرا شود.

هامون تالابی مرزی بین ایران و افغانستان در استان سیستان و بلوچستان است که گستردگی آن در زمان پرآبی ۵ هزار و ۶۶۰ کیلومتر بود که از این وسعت ۳ هزار و ۸۲۰ کیلومتر مربع آن در خاک ایران و بقیه در خاک افغانستان است، این پهنه وسیع در گذشته‌ای نه‌ چندان دور سومین دریاچه پرآب کشور ما بود، اکنون هامون به علت اینکه حقابه آن از رودخانه هیرمند رها سازی نمی شود و سیلاب ها هم پشت سد انحرافی کمال خان در ولایت نیمروز افغانستان گرفتار می شود، کاملا خشک شده و زندگی مردم این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.ادامه این گزارش تحلیلی را اینجا بخوانید.

معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

اگر اقدامات پلیس بازدارنده نبود، تلفات جاده‌ای به ۴۱ هزار نفر در سال می‌رسید

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه زمانی ۲۸ هزار کشته تصادفات جاده‌ای در سال داشتیم، گفت: چنانچه اقدامات و برنامه پلیس و دیگر دستگاه‌ها در حوزه ارتقای نظم، امنیت و کیفیت خدمات و زیرساخت‌ها نبود، تعداد جان باختگان حوادث رانندگی به ۴۱ هزار نفر می‌رسید.

سردار احمدرضا رادان در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا اظهار داشت: با وجود افزایش تعداد خودروهای شخصی و تردد در جاده های کشور، توانستیم با اقدامات بازدارنده، میزان تلفات جاده‌ای را سالانه به ۱۷ هزار نفر کاهش دهیم.ادامه این مصاحبه اختصاصی را اینجا بخوانید .

معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

جمعیت ۹ میلیونی سالمندان و آموزش‌هایی که فراگیر نیست

معلولیت‌های سالمندی، دیابت، فشارخون، آلزایمر، بیماری‌های قلبی و عروقی و آرتروز از جمله بیماری‌های شایع در دوران سالمندی هستند که فرد را ناتوان می کنند در حالی که می‌توان از تمام این ناتوانی‌ها با انجام اصلاح سبک زندگی، تغذیه، ورزش و اجرای برنامه‌های غربالگری و آگاه‌سازی پیشگیری کرد.

پیشگیری از ناتوانی‌های ناشی از ابتلا به بیماری‌های مزمن و پیری و ارتقای سلامت در سال‌های اخیر مورد توجه جدی سیاست‌گذاران، محققان و پزشکان بوده است. جمعیت شناسان و اپیدمیولوژیست‌ها یکی از نتایج مهم پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت را تغییر در میانگین امید به زندگی می‌دانند که اکنون این شاخص در ایران در میان مردان به ۷۲.۷ سال و در زنان ۷۵.۵ سال رسیده است.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

موج آنفلوآنزا اواخر آذر کند می‌شود/ ضرورت تزریق واکسن

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه موج آنفلوآنزا در اواخر آذر کند می‌شود، گفت: این بیماری از ۶ هفته گذشته شدت بیشتری پیدا کرده بود و دو سوم بستری ناشی از بیماری تنفسی را در مراکز درمانی تشکیل داد.

شهنام عرشی افزود: بیماران بستری شده ناشی از آنفلوآنزا در مراکز درمانی عمدتا افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای نقص ایمنی بودند و البته هنوز برای تزریق واکسن آنفلوآنزا فرصت هست و افراد واجد شرایط به تزریق آن اقدام کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

آغاز طرح ارتقای تغذیه کودکان زیر پنج سال در کشور/ شیر رایگان در مدارس توزیع شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز طرح ارتقای تغذیه کودکان زیر پنج سال در کشور خبر داد و گفت: در راستای این طرح، ۱۲۳ هزار و ۷۵ کودک زیر پنج سال در دهک اول تا پنج در کشور شناسایی شده و ماهانه یک میلیون تومان کالا برگ برای خرید گوشت، برنج، تخم‌مرغ، حبوبات و لبنیات با همکاری وزارت رفاه به خانواده‌های آنها پرداخت می‌شود.

حسین فرشیدی با اشاره به تخصیص ۱۲۲ میلیارد تومان ماهانه برای اجرای این طرح از سوی سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: ۱۸ هزار کودک زیر پنج سال نیز در دهک‌های پنج به بعد شناسایی شدند و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان کالا برگ برای خرید اقلام مورد نیاز غذایی پرداخت می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

بررسی ارتقا جایگاه رهبری زنان در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر در کنفرانس آسیا اقیانوسیه‌هانوی ویتنام به بیان اهمیت جایگاه رهبری زنان در نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر پرداخت.

راضیه عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه گفت: بدون تردید، در جهان امروز یکی از شاخص های مهم توسعه انسانی، میزان حضور زنان و نحوه ایفای نقش آنان در عرصه‌های گوناگون است. از سوی دیگر در عصر جهانی شدن، علایق و حقوق افراد حتی در محدوده قلمرو سرزمین خودشان با ملاحظات بین‌المللی گره خورده است.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

رجوع به دیوان بین‌المللی دادگستری برای حمایت از زنان غزه ضروری است

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر حمایت از مادران و زنان غزه به عنوان گروه‌های حساس و تاثیرگذار، گفت: رجوع به دیوان بین‌المللی دادگستری توسط یکی از کشورهای عضو کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو و کمک به پیگیری و پیشبرد مسئله فلسطین در دیوان بین‌المللی دادگستری از اقدامات موثر در این زمینه است.

آتش بس چهار روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سوم آذرماه آغاز شده است؛ جریان مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. یک روز بعد رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران وحشیانه مناطق مسکونی غزه به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد و ادعا کرد که تا آزادی کامل اسرایش به عملیات در غزه ادامه خواهد داد.ادامه این خبر را اینجا بخوانید .

معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

شیرخشک‌های موجود در انبارها جهت جلوگیری از احتکار توزیع شد

رییس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه گروه‌های نظارتی در سراسر کشور بازدید از تمامی شرکت‌های پخش را در دستور کار قرار داده‌اند، گفت: با صدور برنامه توزیع توسط معاونت‌های معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی شیرخشک موجود در انبارهای شرکت‌های پخش بین داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

دکتر سیدحیدر محمدی از مانور نظارتی گسترده در مراکز توزیع شیر خشک خبر داد و گفت: در راستای اصلاح سیاست‌های ارزی شیرخشک و به‌ منظور اطمینان از مدیریت صحیح زنجیره تأمین شیرخشک برای نوزادان، سازمان غذا و دارو اقدام به برپایی گروه‌های نظارتی گسترده در سطح کشور کرد. بدین ترتیب که شرکت‌های توزیع‌کننده شیرخشک، در سطح کشور به صورت همزمان مورد بازرسی قرار می‌گیرند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

معلولان در مصوبه افزایش سن بازنشستگی نادیده انگاشته شده‌اند

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، برای افراد دارای معلولیت و بیماری‌های خاص در مصوبه اخیر مجلس در مورد افزایش سن بازنشستگی و سنوات خدمات بیمه پردازان اظهار نگرانی کرد و گفت: معلولان و بیماران در مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی نادیده انگاشته شده‌اند.

سیدحسن موسوی چلک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به عنوان یک مددکار اجتماعی نگرانی کلی خود را از اجرای این قانون به واسطه ابهامات و ضررهای آن به مردم اعلام می‌کنم اما به طور خاص، نگران افراد دارای معلولیت و بیماران خاص هستم و وظیفه خودم می‌دانم به عنوان یک تشکل حرفه‌ای، اعلام کنم قبل از تصویب این مصوبه ملاحظات لازم برای گروه‌های خاص در نظرگرفته شود.ادامه مصاحبه اختصاصی را اینجا بخوانید.

معلولان و ابهام مصوبه افزایش سن بازنشستگی/توزیع شیرخشک‌های موجود در انبارها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha