۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1048
کد خبر: 85302071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین کتابخانه سیار سیستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین کتابخانه سیار این استان با هدف افزایش سرانه مطالعه در ایرانشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حامد زارعی روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح این کتابخانه سیار اظهار کرد: با توجه به بعد مسافت سیستان و بلوچستان، رساندن کتاب به همه روستاها دشوار است و این امر وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی بردن امکانات و منابع کتابخانه به روستاها را یکی از اهداف اصلی راه اندازی کتابخانه سیار عنوان کرد و افزود: این کتابخانه با همکاری دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی مبلغ چهار میلیارد ریال برای تهیه خودرو تخصیص یافت و از سوی نهاد کتابخانه های عمومی نیز مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال برای فضا سازی و تکمیل آن هزینه شده ضمن اینکه ۳۲۵میلیون ریال نیز از اعتبارات ابلاغی برای خرید تجهیزات آن هزینه شده است.

وی منابع موجود در این کتابخانه را ۷۰۰ جلد عنوان کرد و افزود: این کتابخانه طبق برنامه پیش بینی شده هر روز در ۲روستا مستقر و به علاقمندان خدمات رسانی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha