۶ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۵
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85302114
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ثبت احوال: طلاق در استان سمنان کاهش یافت

شاهرود - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: آمار طلاق در این خطه طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

عباس قندالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: کاهش طلاق و تداوم زندگی‌ها از اولویت‌ها و دغدغه‌های مسوولان استان سمنان و شهرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال ۴۳۷ مورد طلاق در استان سمنان ثبت شد، ابراز کرد: سال گذشته در این بازه زمانی ۴۵۷ مورد طلاق به ثبت رسیده بود.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به اینکه طلاق در سال ۱۴۰۲، چهار و چهار دهم درصد نسبت به پارسال کمتر ثبت شد، اظهار کرد: بیشترین میزان ثبت طلاق با ۱۶۶ مورد مربوط به شهرستان شاهرود است.

مدیرکل ثبت احوال: طلاق در استان سمنان کاهش یافت

قندالی با بیان اینکه شاهرود در سال ۱۴۰۱ طی همین بازه زمانی ۱۸۷ مورد طلاق را ثبت کرده است، ادامه داد: ثبت موارد طلاق در این شهرستان امسال ۱۱ و ۲ دهم درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه گرمسار با ۷۰ مورد طلاق طی ۶ ماهه نخست امسال جایگاه دوم را در بین شهرستان‌های استان سمنان ثبت کرد، افزود: آمارهای امسال از افزایش ۵۵ و ۶ دهم درصدی موارد طلاق در این شهرستان خبر می‌دهد.

ثبت کمترین طلاق نسبت به سال گذشته در دامغان

قندالی از ثبت ۶۷ مورد طلاق در دامغان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲خبر داد و گفت: سال گذشته ۹۲ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شد و آمارهای امسال نشان از کاهش ۲۷ و ۲ دهم درصدی دارد.

وی ادامه داد: شهرستان سمنان با ثبت ۶۴ مورد طلاق نسبت به آمارهای سال گذشته ۱۱ و یک دهم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال ۵۷ مورد طلاق در آرادان به ثبت رسید، ابراز کرد: آمار طلاق این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۶ و سه دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ثبت کمترین میزان طلاق امسال در میامی

قندالی با اشاره به اینکه در میامی کمترین میزان طلاق در سال جاری ثبت شد، اظهار کرد: ۱۳ مورد طلاق طی ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته هشت و سه دهم درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: طلاق یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود که حتی وقوع یک مورد آن هم زیاد است.

جمعیت استان سمنان با هشت شهرستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور، ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر است و بر این پایه، شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

استان سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha