توسعه فرهنگ قرآنی از برکات نظام جمهوری اسلامی است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: توسعه فرهنگ قرآنی یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است در شرایطی که حذف کلی قرآن از اهداف استعمارگران بود و تا حدی به هدف خود هم رسیده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی خراسان جنوبی که با حضور حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد افزود: قرآن معجزه باقیه الهی و راهنمای نوع بشر برای سعادت ابدی است.

وی با اشاره به اینکه سلایق مفسرین در بهره‌مندی از قرآن ۲ نوع است گفت: بعضی افراد قرآن را بر حسب نزول هر آیه، متصل به آیات قبل و در یک جایگاه ثابت معنی و در نتیجه محدودیت ایجاد می‌کنند اما بعضی دیگر به صورت شناور، هر آیه را نسبت به همه آیات دیگر می‌سنجند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کسی می‌تواند مفسر قرآن باشد که بر همه آن تسلط داشته باشد و مصداق کامل آن پیامبر اسلام (ص) است، خداوند هم تبیین را به پیامبر واگذار کرد همچنان که در تداوم این راه، پیامبر اکرم (ص) تبیین را به اهل بیت واگذار کرده که در واقع همان نسخه است.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای انسان و برای همیشه قرآن را فرستاده است تا جامعه از این طریق راهنمایی شود گفت: قرآن قابل تحریف نیست اما اسلام که قابل تحریف است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اکنون باز هم حجت خدا سر جای خود است چون اگر مدعیان آنچنان که مدعی هستند منتظر صاحب اصلی باشند همان لحظه او حضور دارد لذا منتظر اصلی امام زمان (عج) است چون ما در خود فعلیتی نمی‌بینیم.

وی گفت: شاید به صورت مقدماتی قدم‌های بزرگی در زمینه انتظار حضرت مهدی (عج) برداشته شده اما کافی نیست لذا آن حضرت منتظِر است و ما منتظَر هستیم.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: یک سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی روزی قرآن را به دست گرفت و در مقابل لردهای بریتانیا گفت که ما برای سلطه بر کشورهای اسلامی یک مانع بزرگ به نام قرآن داریم که باید آن را از میان برداریم.

وی افزود: در زمان معاصر، کارشناسان غربی وعده تمام شدن عمر اسلام و قرآن را می‌دادند اما همه دیدند که نظام جمهوری اسلامی آمد و اسلام و قرآن را حفظ کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha