۱۲ هزار میلیاد ریال طرح عمرانی زودبازده در مناطق مختلف مشهد تعریف شده است

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای ۶۴۶ طرح زودبازده عمرانی در مناطق مختلف شهر مشهد طی سال جاری تعریف شده و در حال اجرا است.

محمد رضا قلندر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرحها با رویکرد اعتمادسازی و مشارکت مردم و بر حسب نیازهای محلی طراحی و اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز ۴۳۰ طرح زودبازده با هشت هزار میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است.

شهردار مشهد گفت: این طرح ها در حوزه های ساخت معبر سواره رو، پیاده رو، جدول سازی، فضای سبز، طرح های ورزشی و فرهنگی و مسیل ها در دست اجراست.

قلندر افزود: همچنین ۶۹ محله هدف بازآفرینی در محلات حاشیه شهر مشهد شناسایی شد و ۱۱ دفتر تسهیلگری، تدوین و ابلاغ سند توسعه در این ۲۶ محله را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: سند توسعه محله یکی از مهمترین اسناد در راستای شناسایی معضلات، چالش ها و مشکلات موجود در محلات و ارائه راهکارهای برون رفت از مشکلات است که با پیگیری های صورت گرفته در ستاد بازآفرینی خراسان رضوی، سند توسعه هفت محله مشهد پس از بررسی های فنی و کارشناسی و با همراهی ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد و فرمانداری به تصویب رسید و امید است با مشارکت شهروندان کیفیت زندگی در این محلات ارتقا یابد.

شهردار مشهد گفت: این محلات عبارتند از قائم، شهرک شیرین، کوی آقا مصطفی خمینی، امام هادی(ع)، کوی ۲۲ بهمن، آبکوه و کوی سلمان.

به گزارش ایرنا، مشهد بیش از ۲ هکتار بافت فرسوده و همچنین بیش از ۲ هکتار بافت تاریخی دارد که حدود ٣٠ درصد جمعیت مشهد و در حدود یک میلیون و۲۰۰ هزار نفر در این محلات ساکن هستند که با برنامه ریزی صحیح می‌توان محدوده‌های تاریخی و بافت های فرسوده شهری را حفظ کرد و مشکلات موجود را کاهش داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha