۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85302272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار زنجان: بسیج با اقتدار فتنه‌های اوایل انقلاب را خنثی کرد

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: بسیج به عنوان یک نهاد مردمی بلافاصله بعد از تشکیل مقتدرانه وارد عمل شد و توانست فتنه‌های ابتدای انقلاب را خنثی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فیروزفر روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرداری زنجان، با تبریک هفته بسیج،‌افزود: تشکیل بسیج، یکی از ابتکارات امام راحل بود که موجب افزایش امنیت کشور در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی و بعد از آن شد.

وی با اشاره به حضور هزاران مستشار آمریکایی در کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اداره کشور علیرغم وجود پتانسیل ها و ظرفیت های ارزشمند داخلی تحت سلطه بیگانگان و سیاست وابسته نگه داشتن کشور بود.

فیروزفر با اشاره به شرایط کشور در دوران انقلاب اسلامی، گفت: اعتقاد مردم به امام و انقلاب باعث شد جریان و سازمانی به نام بسیج مافوق همه سازمان های دنیا با تکیه بر نیروی مردمی تشکیل شود و قدرت دفاعی کشور را ارتقا دهد.

وی با اشاره به وضعیت کشور در اوایل انقلاب، گفت: صدام با کوته اندیشی و توجه به سیاست های حزب بعث بدون توجه به تشکیل بسیج و نقش داهیانه امام راحل به خاک مقدس ایران اسلامی تجاوز کرد ولی با مقاومت مردمی برگرفته از تفکر بسیج، مفتضحانه شکست خورد و به اهداف شوم خود دست نیافت.

شهردار زنجان در ادامه یکی از مهمترین موضوعات در جهاد تبیین امروز را تبیین علت دشمنی ایران با اسرائیل غاصب دانست و ادامه داد: برخی این شبهه را که "دشمنی ما با اسرائیل یک دشمنی ایدئولوژیک است و منافع ملی فدای مسائل ایدئولوژیک می شود" مطرح می کنند که غلط است و باید در این خصوص روشنگری شود.

وی با اشاره به تاریخچه شکل گیری رژیم نامشروع صهیونیستی بعد از جنگ جهانی اول، گفت: در سال ۱۹۴۸ میلادی و بعد از بروز اختلاف بین انگلستان به عنوان کشور قیم فلسطین و شبه نظامیان صهیونیست، تصمیم گیری در خصوص فلسطین به سازمان ملل واگذار شد.

فیروزفر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی از زمان تقسیم کشور فلسطین تاکنون، گفت: در همان زمان چند ده شهر و روستا ویران شد و ۱۵ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۵۰ هزار فلسطینی آواره و به اردوگاه ها منتقل شدند.

شهردار زنجان به سابقه دشمنی اسرائیل با انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نخست وزیر وقت اسرائیل با تشبیه انقلاب به یک زلزله مهیب اعلام کرد باید مواظب و مراقب موج های این زلزله عظیم باشیم.

فیروزفر نام نهادن آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس را یکی از ابتکارات تاریخی امام راحل عنوان کرد و گفت: در ابتدای انقلاب ‌شرایط برای مقابله نظامی با اسرائیل علیرغم دشمنی های رژیم صهیونیستی در ایران فراهم نبود و امام راحل با این فرمان، بنیان جهاد تبیین را برای مقابله آزادی خواهان جهان با رژیم منحوس صهیونیستی صادر فرمودند.

در ادامه جلسه که با حضور برخی اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، شهردار زنجان به بیان برخی مسائل مربوط به مدیریت شهری پرداخت و معاونین و مدیران نیز گزارشی از اقدامات حوزه خود ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha