امام جمعه شهرکرد: کانون‌های مساجد برای نظام کادرسازی کنند

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر ایفای نقش تربیتی کانون‌های مساجد، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای نظام کادرسازی و نیرو تربیت کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز شنبه در آیین معارفه مسوول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: مسجد از صدر اسلام تاکنون پایگاه مهمی برای جامعه اسلامی به شمار می‌رفته است و باید این پایگاه محوری تقویت و کارکردهای آن در جامعه به خوبی تبیین شود.

وی ادامه داد: در مسجد نهادهای مختلفی در حال فعالیت هستند که هریک از این نهادها از جمله کانون‌های مساجد، هیات امنا و بسیج علاوه‌بر اینکه باید در حیطه خود به ایفای نقش بپردازند اما می‌طلبد تا در پیشبرد بهتر امور مسجد با یکدیگر هم‌افزایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه از کانون‌های مساجد به عنوان مشاوران امام جماعت یاد کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری نباید تک‌روی کنند بلکه در اداره امور مساجد باید به امام جماعت مشورت و هم‌فکری بدهند.

امام جمعه شهرکرد با قدردانی از خدمات انجام شده در سال‌های گذشته از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، افزود: انتظار می‌رود این فعالیت‌ها همچنان هدفمند و منظم ادامه یابد وبا هم‌افزایی شکل گرفته با محوریت مساجد، برنامه‌های خوبی به اهالی مسجد ارائه شود.

نقش تربیتی مساجد تقویت می‌شود

امام جمعه شهرکرد: کانون‌های مساجد برای نظام کادرسازی کنند

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در این آیین با تاکید بر اینکه باید نقش محوری مساجد در کشور تقویت شود و به جایگاه اولیه آن بازگردد، اظهار داشت: برای تحقق این مهم در بیانیه گام دوم راهکارهای خوبی ارائه شده است که وظیفه داریم در راستای تحقق تمدن اسلامی آن را به خوبی اجرا کنیم.

مهدی مقدم به برنامه‌های این ستاد در راستای تقویت نقش تربیتی مساجد، افزود: کانون‌ها رقیب دیگر ارکان فعال در مساجد نیستند بلکه خود را مشاور و معین می‌دانند و تلاش دارند تا نقش محوری مسجد در جامعه احیای شود.

وی هویت‌بخشی به مساجد را از مهمترین برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عنوان کرد و گفت: اعتقاد ما بر اینست اگر مسجد تقویت شود کانون‌ها فرهنگی هنری هم تقویت می‌شوند از همین رو در این مسیر تلاش مضاعفی به کار گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، توانمندسازی کانون‌ها، گفتمان‌سازی در حوزه زنان و کادرسازی را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و گفت: به واسطه این برنامه‌ها در تلاشیم تا جریان سازی فرهنگی هنری در کشور شکل دهیم.

فعالیت ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از وجود ۵۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: این تعداد کانون ظرفیت بی‌نظیری را در خدمت مساجد قرار داده تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اثرگذار، جوانان و نوجوانان بیشتری را به مساجد جذب کرد.

پیام احمدی افزود: کانون های مساجد ظرفیت کادرسازی و نیروپروری نیز دارد که در راستای ایفای این وظیفه باید کانون‌های استان پایش و به‌روز شوند.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت و تجهیز کانون‌ها نیز ۱۰ درصد از اعتبارات تبصره ۱۴ نیز به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اختصاص سافت.

به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات بیش از پنج سال محمدرضا مظاهری به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری قدردانی و حجت‌الاسلام محمد ابراهیم حجت‌پناه به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha