استاندار چهارمحال و بختیاری: بسیج جریان‌ساز گفتمان علمی باشد

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های علمی کشور گفت: بسیج در عرصه علمی جریان‌ساز و موجب ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در پانزدهمین جشنواره علم و فناوری بسیج افزود: تقویت گفتمان علمی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است و در این ارتباط بسیج شایستگی دارد که پرچمدار این جریان باشد.

وی اظهار داشت: دانش‌بنیان بودن بسیج با استقرار و مدیریت دانش، تحقیق و توسع درونی می‌تواند موجب تحول در جامعه شود.

حیدری با تاکید بر دستیابی بسیج به جایگاه و مرجعیت فکری و تصمیم‌سازی بین نهادهای عالی سیاست‌گذار نظام گفت: انتظار می‌رود بسیجیان کادر خود را از طریق شناسایی، توانمندسازی هدفمند و شکوفاسازی استعدادهای مختلف تشکیل دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی و کمک به تولید و دستیابی به فناوری نوین، ایجاد طوفان ذهنی و شناسایی نیروهای توانمند، کاربردی سازی علوم فناوری در خصوص کمک به اقتصاد کشور و هم‌افزایی ظرفیت‌های تخصصی علوم انسانی اسلامی برای زمینه سازی نقش آفرینی مردم در تحول علوم انسانی را از مهمترین انتظارات حوزه علمی بسیج عنوان کرد.

وی با اشاره به تاسیس بسیج در سال ۵۸ و خدمات ارزشمند این نیرو افزود: بسیج برگرفته از توده مردم است و همواره به صورت خودجوش در عرصه‌های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس، جنگ نرم، سخت و نیمه سخت همیشه حضور تاثیرگذاری داشته‌ است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بسیجیان در همه زمینه‌ها از جمله کار علمی، گروه‌های جهادی، کار رزمی تا کار فرهنگی نقش پررنگی دارند.

سپاه از نخبگان علمی پشتیبانی می‌کند

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش می‌شود از امکانات سپاه برای پشتیبانی نخبگان علمی استفاده شود.

سردار علی محمد اکبری افزود: اگر امروز توانمندی در سطح علمی دنیا داریم، مدیون دانشمندان و نخبگانی هستیم که هرکدام برای کشور برکاتی داشتند.

وی با اشاره به شهدای هسته‌ای ادامه داد: دشمن دانشمندان بسیجی هسته‌ای این آب و خاک از جمله شهیدان فخری‌زاده، علیمحمدی، رضایی‌نژاد و احمدی روشن را به عنوان نخبگان علمی شناسایی کرده بود.

اکبری با بیان اینکه براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز ایران به قله نزدیک شده و خستگی ممنوع است، گفت: یکی از محورهای رسیدن به قله بخش علم و فناوری است که در این ارتباط سپاه در قالب مجموعه سازمان علمی پژوهشی از نظر معنوی، امکانات و تجهیزات از نخبگان و نوآوران حمایت و پشتیبانی می‌کند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان حاضر ۶ مرکز رشد، نوآوری و نخبگانی در شهرستان‌های استان برای فراهم سازی زمینه حضور نخبگان از سوی سپاه راه‌اندازی شده و اختراعات آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه نخبگان بسیجی در قالب جشنواره‌، فناوری‌ها و نوآوری‌های خود را در معرض دید عموم قرار دادند.

۲۹ آبان‌ماه تا پنجم آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha