۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85302400
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی همراه با کاهش کیفیت هوا در استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا، از تشدید شرایط پایداری و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی همراه با کاهش کیفیت هوا در استان خبر داد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی اصفهان روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش غلظت آلاینده ها همراه با کاهش کیفیت هوا، از اواخر روز شنبه تا اواخر روز یکشنبه هفته جاری ( بویژه در نیمه اول روز یکشنبه) در مناطق مرکزی و صنعتی استان و کلانشهر اصفهان خبر داد.

این وضعیت برای اصفهان، برخوار (دولت آباد)، لنجان، صنعتی اصفهان، فرودگاه اصفهان، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نجف آباد، خمینی شهر، لنجان و فلاورجان فعال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، احتمال افزایش محسوس شاخص کیفیت هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده و شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی وجود دارد.

در این اطلاعیه بر ضرورت مدیریت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و عدم تردد گروه‌های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز تاکید شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار در هفته جاری بر روی استان است و وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و در مناطق مرکزی و صنعتی استان غبارمحلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

محمدرضا رفیعی افزود: روزهای یکشنبه و چهارشنبه با گذر امواج ضعیف، گاهی افزایش ابر و روزهای یکشنبه تا سه شنبه در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در غرب و جنوب استان نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: کمینه دمای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای این کلانشهر در روز یکشنبه(فردا) هوای کمی ابری وغبارمحلی گاهی افزایش ابر و وزش باد و هوا ناسالم و برای روز دوشنبه هوای صاف تا قسمتی ابری و غبارمحلی گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس پیش بینی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha