حامیان فلسطین برای هفتمین هفته متوالی در لندن تظاهرات کردند/فریاد برای آتش‌بس دائمی در غزه

لندن – ایرنا – هزاران تن از حامیان مردم فلسطین برای هفتمین هفته متوالی در خیابان‌های پایتخت انگلیس تظاهرات اعتراضی برپا کرده و ضمن محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، خواستار توقف کامل و دائمی درگیری‌ها در این باریکه شدند.

به گزارش ایرنا، معترضان از ملیت‌ها، ادیان و اقشار مختلف پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و حمایت خود را از مردم مظلوم و بی‌دفاع این کشور به نمایش گذاشتند. برخی معترضان پارچه‌های سفید آغشته به خون قرمز را به نشانه اعتراض علیه کشتار کودکان فلسطینی بغل کرده بودند.

شرکت کنندگان پس از تجمع در منطقه پارک‌لین در خیابان‌های مرکزی لندن راهپیمایی کرده و با سردادن شعارهایی سکوت مرگبار مقام‌های دولت انگلیس را در برابر قتل‌عام مردم فلسطین محکوم کردند. آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن‌ها عبارت‌هایی درباره توقف کامل درگیری‌ها و برقراری آتش‌بس دائمی در غزه نوشته شده بود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که از دیروز (جمعه) آغاز شد. این آتش بس قرار بود روز پنج‌شنبه (۲ آذرماه) در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شد، با یک روز تاخیر از روز جمعه در غزه انجام شد.

بن جمال رئیس کارزار همبستگی با مردم فلسطین به ایرنا گفت: ما خواهان اجرای کامل و بدون تبعیض قوانین بین‌المللی هستیم. اسرائیل نمی‌تواند از موضوع اسرا به عنوان بهانه‌ای برای بمباران بی‌رویه غیرنظامیان و محاصره غزه استفاده کند.

وی ریشه درگیری‌ها در منطقه را اشغال نظامی سرزمین‌های فلسطین خواند و افزود که رژیم صهیونیستی افزون بر ۸ هزار فلسطینی را گروگان گرفته است. این فعال مدنی با بیان اینکه، این رژیم کودکان فلسطینی را بر خلاف موازین بین‌المللی در دادگاه‌های نظامی محاکمه می‌کند تصریح کرد: اسرائیل باید تمام کسانی را که بصورت غیر مشروع و برای تحمیل اشغال‌گری زندانی کرده است آزاد کند.

شرکت کنندگان در تظاهرات امروز نیز شعارهایی را در خصوص آزادی تمام اسرای فلسطینی، پایان نظام آپارتاید و توقف اشغال‌گری سردادند. آن‌ها همچنین تاکید داشتند که پرونده جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باید در دیوان کیفری بین‌المللی مطرح و رسیدگی شود.

به گزارش ایرنا، تظاهرات روز شنبه‌ها در انگلیس طی ۷ هفته گذشته به یک جنبش سیاسی تبدیل شده است. شنبه گذشته معترضان در سراسر انگلیس، از شهر گلاسکو در شمال اسکاتلند تا برایتون در جنوب انگلیس، به خیابان‌ها سرازیر شده و موجی از خشم و عصبانیت خود را از کشتار مردم فلسطین به نمایش گذاشتند.

شرکت کنندگان در این تحرکات اعتراضی موسوم به «روز ملی اقدام برای فلسطین» پرچم این کشور را به اهتزاز درآورده و با سردادن شعارهایی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

هفته پیش از آن نیز افزون بر ۸۰۰ هزار نفر در لندن تظاهرات کرده و پس از راهپیمایی در خیابان‌های مرکزی شهر، مقابل سفارت ایالات متحده آمریکا تجمع اعتراضی برپا کردند.

آمارها نشان می‌دهد که ۸۰ درصد از مردم انگلیس حامی آتش‌بس فوری در غزه هستند. این درحالیست که نمایندگان پارلمان این کشور که باید عقاید مردم را نمایندگی کنند، دو هفته پیش به طرح پیشنهادی یکی از احزاب سیاسی این کشور درباره برقراری آتش‌بس در غزه رای موافق ندادند.

دولت انگلیس هم از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینیان، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. این کشور برخلاف فراخوان سازمان ملل متحد مخالف برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

بن جمال به ایرنا گفت: پیامی که آتش‌بس موقت به مردم غزه ارسال می‌کند این است که شما تنها چند روز مهلت دارید تا اسرائیل دوباره حملات خود را علیه شما آغاز کند. ما در تظاهرات امروز خواهان پایان کامل درگیری‌ها و برقراری صلح هستیم. صلح هم بدون آتش‌بس دائمی ایجاد نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha