۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85302521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهاجران، سوژه دعواهای سیاسی در ایرلند

۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85302521
مهاجران، سوژه دعواهای سیاسی در ایرلند

تهران-ایرنا- روزهای گذشته پایتخت ایرلند شاهد موج خشونت‌های خیابانی به سبب ورود مهاجران به این کشور بود. بحرانی که دولت احزاب سیاسی مخالف را مسئول آن معرفی می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، کشور ایرلند به لحاظ تاریخی همواره با مشکل مهاجرت روبرو بوده و در شرایط کنونی این معضل با ورود موج مهاجران اوکراینی به آن بیشتر هم شده است.

کمبود مسکن، بحران هزینه‌های معیشتی و انتشار اطلاعات نادرست از سوی احزاب افراطی درباره مهاجران موجب بروز تنش‌های چند روز اخیر در این کشور بوده است. از روز پنج‌شنبه خیابان‌های دوبلین شاهد تظاهرات گسترده ای در واکنش به حمله با چاقو به فردی در مقابل یک مدرسه در این شهر بوده است. پلیس می‌گوید این شورش‌ها از گروه‌های راست افراطی منشا گرفته می‌شود.

در رسانه‌های اجتماعی فیلم‌ها و مطالب مختلفی منتشر شده‌است که نشان می‌دهد فرد ضارب یک مهاجر غیرقانونی بوده است. به گفته شاهدان عینی در خیابان‌های دوبلین چنین حوادثی غیرعادی نیست و ظاهراً مشکل مهاجران و رقابت‌های سیاسی مسئله رایجی است.

لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند خشونت‌های خیابانی را مایه شرمساری برای مردم ایرلند توصیف کرده و می‌گوید مردم کشورش آن قدرها هم که توصیف می‌شود خشن نیستند. وی به طور ضمنی گروه‌های مخالف دولت را عامل این شورش‌های خیابانی معرفی کرد.

وی روز جمعه در سخنانی گفته بود که زمان آن فرا رسیده است که دور هم جمع شویم و به دیگرانی که ادعا می‌کنند به جای ما صحبت می‌کنند، یادآوری کنیم که واقعاً کشور ما چیست.

با وجود سخنان نخست وزیر علیه گروه‌های مخالف دولت، امروزه وجود بحران مهاجران در اروپا به معضلی تبدیل شد که تا کنون سابقه نداشته است. در کشور ایرلند تاکنون ۱۰۰هزار نفر از اتباع اوکراین درخواست پناهندگی دادده اند که این رقم نسبت به سال گذشته چهار برابر بوده است. تمام این ارقام درحالی است که کل جمعیت ایرلند پنج میلیون نفر است.

گروه‌های راست افراطی در کمپین‌های متعددی با عنوان «ایرلند پر است» خواستار اخراج مهاجران از کشورشان شده‌اند درحالی که دولت اصرار دارد این مهاجران که اکثر آنها را اوکراینی‌ها تشکیل می‌دهند در کشورشان بمانند.

«آن هولوهان»، دانشیار جامعه‌شناسی کالج ترینیتی دوبلین اعتقاد دارد که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایرلند از مهاجران و مزایایی که برای اقتصاد و جامعه ایرلند به ارمغان می آورد استقبال می کنند.

این جامعه‌شناس ایرلندی می‌گوید آنچه در دو تا سه سال گذشته ظهور کرده است، یک جنبش راست افراطی است که از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات نادرست و ترس در مورد مهاجران، به ویژه پناهجویان، استفاده می‌کند و به طور فعال به تنش‌ها دامن می زند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha