تلفیق جنگ و مادرانگی در جبهه مقاومت اتفاق مهمی است

تهران- ایرنا- عضو شورای عالی سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به نقش موثر شبکه‌سازی زنان مسلمان برای جریان‌سازی در جنگ غزه گفت: تلفیق جنگ و مادرانگی در جبهه مقاومت، اتفاق مهمی را شکل داده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، فریبا علاسوند شنبه-چهارم آذرماه- در همایش بین‌المللی اشک مریم؛ همبستگی جهانی زنان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی که همزمان با روز جهانی رفع خشونت علیه زنان در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، با اشاره به نقش موثر شبکه‌سازی زنان مسلمان برای جریان‌سازی در جنگ غزه اظهارداشت: اگر جامعه جهانی امروز در خصوص خشونت جاری علیه زنان در غزه ساکت است ما زنان مسلمان علیه این حجم از خشونت خیزش می‌کنیم.

وی افزود: زنان غزه و زنان مبارز اتفاق مهمی را شکل می‌دهند، آنهم به این صورت که جنگ و مادرانگی را در هم می‌آمیزند و جریان‌سازی می‌کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده بیان کرد: از سال ۱۹۹۳ در برنامه اقدام و عمل وین منع خشونت علیه زنان مورد توجه قرار گرفت تا اینکه سال ۲۰۰۰ منع خشونت علیه زنان تقدیم جامعه‌ جهانی می‌شود اما با وجود این حجم از قطعنامه‌ها استاندارد های دوگانه سازمان ملل متحد این اتفاق را به یک نمایش حقوق بشری تبدیل کرده است.

علاسوند اظهارداشت: در حالیکه کمتر از یک هفته جنگ اوکراین و روسیه مسئله اول دنیا می‌شود اما درست در همان زمان از جنگ‌های جاری در سرزمین های مسلمانان چشم پوشی می‌شود.

به گزارش ایرنا، مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علی‌رغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند. رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد. آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت هفت صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha