اشک مریم؛ قصه جانسوز مادران و کودکان فلسطینی+فیلم

تهران- ایرنا- سالن اجلاس سران امروز شنبه همزمان با ۲۵ نوامبر - روز جهانی رفع خشونت علیه زنان - میزبان ۴۰۰ نفر از زنان اندیشمند و کنشگر بین‌المللی از کشورهای مختلف جهان، ورزشکاران زن و نمایندگان جبهه مقاومت بود که به صورت حضوری و برخط تاکید کردند: دولت ها و نهادهای بین‌المللی باید به طور سریع و صریح رژیم اشغالگر و حملات بی وقفه آن را محکوم کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، همایش بین‌المللی همبستگی جهانی علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی با نام «اشک مریم» روز شنبه در سالن اجلاس سران برگزار شد و حرکت خودجوش دیگری علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی رقم خورد؛ برای کودکان و زنان مظلومی که قصه جانسوز آنها از ۵۰ و اندی روز پیش تاکنون وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان را علیه جنایتی که تلفات آن تاکنون حتی از بمباران اتمی هیروشیما هم بدتر بوده است متحد و همصدا کرده است.

اشک مریم؛ قصه جانسوز مادران و کودکان فلسطینی+فیلم

نوای دمام و سنج، نقاشی تاثیرگذار هنرمند جوان برای مادران و کودکان فلسطینی، نمایش زیر یک درخت انجیر خشک شده توسط یک بانوی هنرمند و هنرنمایی کودکان و نوجوانانی با لباس های محلی از اقوام مختلف کشور حاشیه‌هایی از همایش امروز بود که تصاویری زیبا از همبستگی و خروش علیه فجایع غزه را خلق کرد.

بازیگری در میان جمع

در این همایش، مهوش وقاری بازیگر پیشکسوت نیز در میان حاضران بود که بر حضور موثر و نقش بسزای هنرمندان بویژه زنان هنرمند در محکومیت نسل‌کشی صهیونیست‌ها تاکید کرد.

اشک مریم؛ قصه جانسوز مادران و کودکان فلسطینی+فیلم

نقاشی شنی برای مادران و کودکان فلسطینی

فاطمه عبادی هنرمند نیز با خلق یک اثر هنری تصویری زیبا جلوه‌ای زیبا خلق کرد. این هنرمند در یک نقاشی با شن، نمایش تاثیرگذار قصه مادران و کودکان فلسطینی را به تصویر کشید.

ورزشکاری که مدالش را به مردم غزه هدیه کرد

رزا ابراهیمی که چندی پیش مدال طلای پاراتکواندو بازی‌های پارآسیایی هانگژو را به بانوان و کودکان شهید غزه تقدیم کرد، به همراه پدر در این همایش در کنار دیگر ورزشکاران حضور داشت.

حضور خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان رسانه‌های داخلی و خارجی در این همایش چشمگیر بود.

خبرنگار فلسطینی از جنایت‌ها علیه زنان و کودکان فلسطینی گفت

در همایش بین‌المللی اشک مریم، همچنین حاضران پای صحبت اسراء البحیصی خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در نوار غزه به صورت برخط نشستند.

اشک مریم؛ قصه جانسوز مادران و کودکان فلسطینی+فیلم

او گفت: درست است نفس نفس می زنم اما برای رساندن پیام زن فلسطینی تصمیم گرفتم از این طریق با شما در این مراسم شرکت کنم.

این خبرنگار در ۵ روز، تعدادی از اعضای خانواده خود را در جریان حملات رژیم صهیونیستی از دست داده است.

به مادر بودنم ادامه می‌دهم

خبرنگار گفت: به کارم، به مادر بودنم و دفاع از فرزندانم ادامه می دهم و همچنان خبرنگاری هستم که باید پیامم را منتقل کنم. او افزود: زن فلسطینی سوخت این جنگ است. هیزمی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی با آن آتش جنگ و تجاوز به غزه را شعله ور کرد.

البحیصی افزود: هزاران و ده ها هزار شهید زن و کودک هستند و این زن فلسطینی است که مورد هدف قرار گرفته است.

در این همایش که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عاطفه خادمی مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمیله سادات علم‌الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از جمله میهمانان و سخنرانان همایش اشک مریم بودند.

اشک مریم؛ قصه جانسوز مادران و کودکان فلسطینی+فیلم

سلام بر غزه

کبری خزعلی در حاشیه همایش خبر داد که مصوبات متعددی برای مسوولیت بین‌المللی خود در قبال غزه داریم. سلام بر زنان مقاوم غزه؛ وظیفه ماست که کنار شما باشیم.

مصوبات مجلس برای مسوولیت بین‌المللی در قبال غزه

زهره الهیان نماینده مجلس هم گفت: پیگیری حقوق زنان و کودکان فلسطینی و شکایت از رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی و حقوق بشری در این نشست دنبال می‌شود. آمادگی داریم در کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی حقوق زنان فلسطینی را پیگیری کنیم.

رژیم صهیونیستی؛ جنایتکار جنگی معرفی شود

حاضران در همایش در بیانیه پایانی خود خطاب به دولت ها و نهادهای بین‌المللی تاکید کردند که به طور سریع و صریح رژیم اشغالگر و حملات بی وقفه آن را محکوم و به عنوان جنایتکار جنگی مجازات کنند.

آنها همچنین از همه هنرمندان خواستند با استفاده از ابزار هنر و بر مبنای وجدان بیدارشان، رنج و مقاومت و ایمان مردم غزه به خصوص زنان و کودکان را بازنمایی کرده و اجازه ندهند، نسل کشی این قشر به اعداد و ارقام فروکاسته شود.

اشک مریم؛ قصه جانسوز مادران و کودکان فلسطینی+فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha