گفت وگوی آستین و گالانت و تاکید مجدد واشنگتن بر حمایت بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در گفت وگوی تلفنی با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر بر حمایت بی‌چون و چرای واشنگتن از این رژیم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وب گاه وزارت دفاع آمریکا، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون شنبه شب (به وقت محلی) در بیانیه‌ای، اعلام کرد: وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل در یک تماس تلفنی درباره آزادی گروگان‌ها و آخرین وضعیت نوار غزه با یکدیگر گفت وگو و رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، آستین در این تماس تلفنی از وضعیت اسیرانی که توسط حماس آزاد شدند، مطلع شد.

وزیر دفاع آمریکا در این گفت وگو از نقش قطر و مصر برای دستیابی به این توافق که علاوه بر آزادی گروهی از اسیران، باعث افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه و تحویل سوخت به غیرنظامیان در غزه خواهد شد، تقدیر کرد.

در این گفت وگوی تلفنی، آستین نظرات خود را درباره افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و در نظر گرفتن مناطقی امن در سراسر این منطقه که غیرنظامیان بتوانند در آن مناطق این کمک‌ها را دریافت کنند، به وزیر جنگ (رژیم) اسرائیل منتقل کرد و متذکر شد که تحقق این موارد مستلزم عدم تعارض با سازمان ملل و نیز داشتن ارتباط با دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی هماهنگ‌کننده ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است.

آستین در ادامه این گفت وگو بار دیگر ضمن حمایت بی چون و چرای واشنگتن از حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود بر جلوگیری از گسترش جنگ غزه به لبنان تاکید کرد.

در پایان این تماس تلفنی، وزیر دفاع آمریکا، گالانت را در جریان اقدامات ارتش آمریکا برای محافظت از نیروها و منافع ایالات متحده در سراسر منطقه خاورمیانه قرار داد.

به گزارش ایرنا، آستین و گالانت سه‌شنبه شب گذشته و پیش از اعلام توافق با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی و فلسطینی نیز با یکدیگر تلفنی گفت وگو کرده بودند.

پنتاگون اعلام کرد که آستین در این تماس تلفنی در مورد حمایت ایالات متحده آمریکا از اسرائیل و اهمیت جلوگیری از تشدید تنش در منطقه (غرب آسیا) تاکید کرده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha