بسیج و بسیجیان با تمسک به ولایت فقیه به تکلیف خود عمل کرده اند

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: حافظه تاریخی ملت ایران به خوبی گواهی می دهد بسیج و بسیجیان غیرت‌ مند و انقلابی با تمسک به ولایت فقیه و به مدد بصیرت و ولایت مداری خود در شرایط و مقاطع مختلف تاریخی برای دفاع از انقلاب و آرمان‌ های بلند نظام و کشور به تکلیف خود عمل کرده‌ اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی روز یکشنبه در آخرین روز از هفته گرامیداشت بسیج در دیدار با بسیجیان و فرمانده بسیج سپاه ناحیه قشم افزود: بازخوانی فلسفه وجودی بسیج بیانگر این حقیقت است که این نهاد مردمی در راستای ظرفیت‌ سازی برای پاسخ به نیازهای انقلاب و کشور به ویژه در مقاطع حساس و خطیری که کشور در معرض بحران، تهدید، خطر و چالش‌ های بزرگ قرار می گیرد، طراحی و تشکیل شده است.

وی ادامه داد: بسیج تداعی گر ولایت مداری است و بسیجیان با وظیفه شناسی و عمل گرایی، در عرصه های مختلف وارد می شوند و پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند.

امام جمعه شهرستان قشم توضیح داد: بسیج شجره طیبه ای هست که مردم از محبت، رفتار و کردار مجاهدان راستین فی سبیل الله دوستدار بسیج و بسیجی می شوند و بسیجی باید مرد عمل به تکلیف باشد و مکتب بسیج پرورشگاه انسان های قرآنی است.

حجت‌الاسلام حاجبی اضافه کرد: بسیج شجره طیبه ای است، که نهال آن توسط امام خمینی (ره) غرس شده و با خون مطهر شهدای عزیز آبیاری شد تا امروز به درختی تنومند تبدیل شود که شاخه هایش در سراسر جهان گسترده شده است.

وی گفت: در زمان حاضر نیز رهنمود ها، توصیه‌ ها و انتظارات مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه‌ ای عزیز (مدظله العالی) نقشه راه و قطب نمای حرکت بسیج و بسیجیان است و در این رهگذر بازخوانی بایسته‌ ها و ضرورت‌ ها در حوزه‌ های فکری، اخلاقی، رفتاری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و به ویژه حوزه دفاع از انقلاب اسلامی رهگشای این درس آموختگان مکتب عشق و مردان گمنام در شرایط خطیر کنونی است.

به گزارش ایرنا، تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ اعتباری دو چندان به واژه مقاومت بخشید و روحیه انقلابی، ایثار، گذشت و ساده زیستی را در کنار تقوای الهی در قالب بسیج باز تعریف کرد.

بسیج و هسته مقاومت امروز در سراسر جهان به عنوان نسخه نجات بخش اسلام، بهترین معبر عبور از فتنه ها، چالش‌ ها و بحران‌ های خودساخته نظام سلطه و صهیونیسم است.

امروز تفکر و فرهنگ بسیج با عبور از مرزهای جغرافیایی و تشکیل هسته های مقاومت در منطقه، راهبرد غرب و متحدانش را در برابر مقاومت به بن بست کشانده و به سایر ملت‌ ها آموخته است که چگونه می توان با تکیه بر اراده و قدرت ایمان در برابر ظلم و بی عدالتی قد علم کرد.

۲۹ آبان تا پنج آذر هر سال بعنوان «هفته بسیج» نامگذاری شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha