۵ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85302902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود باتری‌های نانویی بدون گرافیت و نیکل به بازار

تهران - ایرنا - یک شرکت فناور در آمریکا اعلام کرد: باتری‌های لیتیوم سولفور بدون گرافیت، کبالت و نیکل این شرکت که عملکرد ۴۵۰ وات ساعت بر کیلوگرم دارد و بیش از هزار چرخه شارژ/دشارژ را تحمل می‌کند تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار می شوند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از تارنمای prnewswire، باتری‌های شرکت زتا انرژی (Zeta Energy) بر اساس یک کاتد کربن سولفوره شده و یک آند حاوی نانولوله کربنی و الکترولیت استاندارد صنعتی و جداکننده ساخته می‌شوند.

این باتری‌ها از گرافیت، کبالت یا نیکل استفاده نمی‌کنند. علاوه بر این از آنجایی که گوگرد به طور گسترده‌ای فراوان و مقرون به صرفه است، این باتری‌ها کسری از قیمت کیلووات ساعت باتری‌های لیتیوم یونی امروزی را خواهد داشت و می‌تواند با یک زنجیره تامین کاملاً داخلی تولید شوند.

تام پیلت مدیر اجرایی شرکت زتا انرژی در این مورد توضیح داد: نگرانی قابل توجهی در مورد برنامه چین برای محدودیت صادرات گرافیت و همچنین نگرانی بازار در مورد ظرفیت افزایش هزینه فلزاتی مانند کبالت و نیکل وجود دارد. باتری زتا انرژی راه‌حلی برای هر دو این مسائل است.

وی افزود: این باتری‌ها از گرافیت، کبالت یا نیکل استفاده نمی‌کنند و بر پایه لیتیوم، کربن و گوگرد هستند. ما همچنین در حال توسعه نسخه‌ای از باتری هستیم که به کلکتورهای جریان مس یا آلومینیوم نیاز ندارد. زنجیره تامین باتری‌ها را به طور قابل توجهی آزاد می‌کند، در حالی که هزینه ها را حتی بیشتر کاهش می‌دهد.

مدیر اجرایی این شرکت یادآور شد: زتا انرژی، آند حاوی نانولوله را با کاتد کربنی گوگرددار اختصاصی که تشکیل پلی سولفیدها را سرکوب می‌کند، جفت کرده و در نتیجه باتری‌های مبتنی بر گوگرد که پایداری و عملکرد بالایی دارند، به وجود می‌آیند. با آند و کاتد زتا انرژی باتری ماندگاری بالا و چگالی انرژی بیشتری داشته و در عین حال ایمنی نیز ارتقا می‌یابد و در عین حال هزینه به صورت قابل توجهی پایین تر از باتری‌های لیتیوم یون خواهد بود.

تام پیلت مدیرعامل شرکت زتا انرژی هم در این زمینه گفت در سال های گذشته نشان دادیم که فناوری ما اثر پلی سولفید را در باتری‌های لیتیوم-سولفور متوقف می‌کند و این فرصت مسیر را برای تولید باتری‌هایی که دارای چگالی بسیار بالا و ماندگار هستند، باز می‌کند. این پیشرفت باورنکردنی است.

وی افزود: با توسعه این فناوری انتظار داریم باتری‌هایی داشته باشیم که بیش از هزار چرخه با بیش از ۴۵۰ WH/kg را تجربه کنند که این کار با هزینه زیر ۶۰ دلار در کیلووات ساعت انجام شده و از نظر تجاری تا سال ۲۰۲۵ در دسترس خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha