۵ آذر ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85302937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۳ هزار آزمایش کلرسنجی از آب شرب خراسان‌شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۲۷۳ هزار مورد آزمایش کلرسنجی و نمونه برداری از آب شرب استان در سالجاری از سوی بازرسان انجام شد.

رضا نعیمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۲۱ هزار آزمایش کلرسنجی در مناطق شهری و ۲۵۲ هزار مورد نیز در روستاهای استان انجام شده است.

وی افزود: اکنون ۱۹ آزمایشگاه تخصصی آب و فاضلاب، سنجش سلامت و کیفیت آب در ۲۴ شهر و ۷۱۲ روستای زیرپوشش خراسان شمالی را به عهده دارد.

نعیمی با اشاره به اهمیت آزمایش ها برای اطمینان از سلامت آب آشامیدنی مردم، گفت: همچنین در سال جاری سه هزار و ۸۴۰ آزمون میکروبی کیفیت آب، ۲ هزار و ۲۶۰ آزمون فیزیکی و شیمیایی نیز در راستای سلامت آب آشامیدنی مردم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌ها نیز به ‌تناوب و متناسب با میزان جمعیت زیر پوشش مخازن و منابع آب انجام می‌شود.

نعیمی یادآور شد: شهروندان در صورت مواجه با طعم و بوی بد آب در سطح شهر با شماره ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی تماس بگیرند و مشکل را گزارش دهند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمال شرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha