۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85302942
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گرمخانه‌های بجنورد آماده پذیرش بی خانمان‌ها است

بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: گرمخانه مرکز خراسان شمالی در فصل سرما برای پذیرش افراد بی‌خانمان و معتادان تجهیز و آماده شد. 

سیدمحمدعلی کشمیری روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گرمخانه در یک ساختمان و در ۲ فضای مجزا برای پذیرش زنان و مردان بی خانمان آماده است، این گرمخانه به تجهیزات گرمایشی مجهز و در فصل سرما آماده خدمات رسانی به افراد متکدی، کارتن خواب و بی خانمان است.

وی افزود: برای کنترل بیماری ها، یک پزشک در این گرمخانه مستقر است و افراد پیش از پذیرش به لحاظ بیماری ها مورد بررسی و پایش قرار می گیرند.

شهردار بجنورد گفت: افراد بی خانمان و کارتن خواب در گرمخانه از خدمات مختلف از جمله امکانات گرمایشی، غذای گرم و نیز استحمام بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری آمادگی دارد تا نسبت به پذیرش و خدمات رسانی به افراد بی خانمان اقدام کند گفت: گشت زنی در شهر در شب های اخیر که سرمای هوا شدت گرفته، گشت زنی در شهر انجام می شود و متکدیان و کارتن خواب ها با ون و یا مینی بوس جمع آوری می شوند.

کشمیری با بیان اینکه امسال روزانه به صورت میانگین چهار تا ۱۰ نفر در گرمخانه پذیرش شدند اظهار کرد: شمار افراد پذیرش شده در سرای مهر در روزهای معمول و خارج از فصل سرما کمتر از ۱۰ نفر است اما در روزهای تابستان شمار این افراد به بیش از ۲۰ نفر هم می رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گرمخانه با هدف جمع آوری و خدمات رسانی به افراد کارتن ‌خواب‌، در راه مانده، آسیب دیده اجتماعی و افراد بی ‌بضاعت ایجاد شده است و شهرداری آمادگی دارد تا در صورت مراجعه افراد به این مکان، نسبت به پذیرش اقدام شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha