عملیات «هفتم آذر ۱۳۵۹» نیروی دریایی ارتش اقتدار را برای کشور رقم زد

نوشهر - ایرنا - فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر گفت: عملیات بزرگ مروارید نیروی دریایی ارتش در هفتم آذر ماه سال ۱۳۵۹ اقتدار، غرور، عزت و افتخار را برای رزمندگان انقلاب اسلامی به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری روز یکشنبه در آیینی به مناسبت هفتم آذر و تاسیس بسیج مستضعفان با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی در این دانشگاه، افزود: این عملیات در حقیقت نقطه عطفی در عملیات های دریایی علیه رژیم بعث عراق بود و نه تنها در بُعد تاکتیکی و نظامی بلکه از لحاظ وارد کردن ضربات سهمگین به پیکره نیروی دریایی عراق که مورد حمایت استکبار جهانی شرق و غرب بود این اتفاق بسیار بزرگ و ارزشمند در سطوح منطقه و جهان دارای بازتاب های فراوانی بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی خاطرنشان کرد : شهدایی که در این روز در پویایی و بالندگی از نونهال انقلاب جانشان را در کف گذاشتند و امروز در قعر آب های خلیج فارس از عزت و شرف ملت غیور ایران اسلامی نگهبانی می دهند.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر گفت : نیروی قهرمان راهبردی ارتش در همان دوران هیچگاه اجازه نداد صادرات نفت که اقتصاد تک قطبی کشور به آن وابسته بود قطع شود و از طرفی استکبار شرق و غرب هم تلاش می کرد جلوی واردات کالاهای کارخانه ها را بگیرد اما این نیرو جانانه پای میدان و ایستاد واجازه نداد این اتفاق بیفتد.

عملیات «هفتم آذر ۱۳۵۹» نیروی دریایی ارتش اقتدار را برای کشور رقم زد

دریادار شفقت رودسری با گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج مستضفعان به فرمان امام راحل (ره) گفت : بسیج یک واژه بسیار ارزشمندی است و به معنای واقعی بسیج یک فرهنگ است و هر فردی که در هر جایگاه مسوولیتی دارد اگر تفکر بسیجی داشته باشد و دستاوردی فراتر از جایگاه اش برای ملت به ارمغان بیاورد آن مسوول بسیج واقعی است.

وی افزود : بسیج دلسوخته نظام مقدس اسلامی و خادم خدوم ملت است تمام تلاشش آن بوده به این نظام و اسلام خدمات ارایه دهد و امیدوارم روزی فرا رسد در سایه همگرایی، همراهی و همبستگی میان نیروهای مسلح اعم از بسیج، سپاه و ارتش بیش از پیش شاهد بالندگی، شکوفایی و پویایی ایران اسلامی در همه بخش ها به ویژه امنیت که بستر ساز توسعه است باشیم.

غزه برای ملت های مسلمان یک دانشگاه است

امام جمعه نوشهر هم در این آیین گفت : رژیم صهیونیستی پس از ۵۰ روز نسل کشی غزه امروز می بینیم که تسلیم شده و آمریکا و اسرائیل احساس حقارت می کنند غزه در حقیقت یک دانشگاه است که به همه ملت مسلمان درس حماسه، مقاومت، اقتدار می آموزد.

آیت الله محمود مشایخ : شکست محاسبات شیطانی دشمن در غزه امروز تاریخ ساز شده چرا که اسرائیل جنایتکار نتوانسته به اهداف شوم خود دست یابد و هدف این رژیم صهیونیستی نابودی حماس بود که این آرزو را به گور برد.

عملیات «هفتم آذر ۱۳۵۹» نیروی دریایی ارتش اقتدار را برای کشور رقم زد

وی با گرامیداشت سالروز بسیج مستضعفان و روز نیروی دریایی افزود : بسیج فقط به پوشیدن لباس نیست امروز شهدایی چون امیر صیاد شیرازی، فخری زاده، سردار دل ها شهید سلیمانی، احمدی روشن، باکری ها و تهرانی مقدم جزو بسیجیان واقعی در کشور هستند و مهم ترین شاخصه این شهدا ولایت مداری، ایمان و ثابت قدم بودن در راه حق و حقیقت بوده است.
در این آیین افزون بر اهدای لوح سپاس به خانواده های شهدای نیروی دریایی همچنین نیروهای مسلح حاضر در میدان پس از رژه در مقابل جایگاه سان دیدند.

وی اظهار کرد : اعزام ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی به دورترین نقاط آب های بین المللی یک تفکر بسیجی است و نشانه اقتدار این نیرو است چرا که این نیرو سعی کرده خودش را در برابر دشمن به روز تر و مقاوم تر کند.

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha