آتش‌بس، اتفاقی منحصر به فرد و یک پیروزی بزرگ برای مقاومت بود

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آتش بس در غزه اتفاقی منحصر به فرد و یک پیروزی بزرگ برای مقاومت بود و رژیم صهیونیستی در سایه مقاومت جانانه ملت فلسطین، ناچار به پذیرش آن شد.

سید علی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به آتش بس چند روزه در غزه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در چند سال گذشته جنایات زیادی را علیه ملت فلسطین روا داشت و هدفش این بود که مردم فلسطین را به طور کامل از این سرزمین بیرون براند اما مقاومت مردم این سرزمین در قالب عملیات طوفان الاقصی درس بزرگی به صهیونیست‌ها داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: آنچه در عملیات طوفان‌الاقصی شاهد آن بودیم در طول ۷۵ سال گذشته از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون بی‌نظیر بود و خسارات سنگینی را به این رژیم وارد کرد.

آقازاده دافساری خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی به کشتار زنان و کودکان روی آورد و مراکز غیرنظامی را هدف قرار داد.

وی افزود: به‌دنبال جنایات صهیونیست‌ها در غزه بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم این سرزمین به شهادت رسیدند و ده‌ها هزار نفر نیز مجروح شدند اما با وجود همه این جنایت‌ها، مقاومت مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش آتش‌بس کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همزمان با عملیات مقاومت، جمهوری اسلامی ایران نیز با رایزنی‌های گسترده با کشورهای مختلف و محدودتر کردن فضا علیه رژیم صهیونیستی گام موثری را در برقراری آتش بس در غزه برداشت.

آقازاده خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقطه کانونی محور مقاومت با حمایت‌های گسترده خود چه به صورت معنوی چه به صورت سیاسی و دیپلماتیک نقش بسزایی در برقراری آتش‌بس در غزه داشت و با تلاش‌های گسترده خود رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش این آتش‌بس کرد.

وی افزود: اگرچه شیطنت‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی در زمان برقراری آتش بس تاکنون شاهد بوده‌ایم اما آنها باید بدانند که این شیطنت‌ها برایشان نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت و آنها ناچار به رعایت آتش‌بس هستند و باید بدانند که با وقوع درگیری هیچ گاه به خواسته‌هایشان نخواهند رسید.

به گزارش ایرنا، آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه - سوم آذرماه - (به وقت محلی) آغاز شده و تاکنون ۲ مرحله از مبادله اسرا انجام شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha