۶۲ و نیم درصد از قبولی‌های کنکور خمین در رشته‌های با آزمون است

خمین – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: ۶۲ و نیم درصد از قبولی‌های کنکور امسال در این شهرستان از بین رشته‌های با آزمون است.

به گزارش ایرنا، محمدحسن محمدی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خمین، افزود: ۸۰۰ داوطلب از خمین در آزمون سراسری امسال شرکت کردند و از این تعداد ۴۹۰ دانش آموز در رشته‌های با آزمون پذیرفته شدند.

مدیرآموزش و پرورش خمین اضافه کرد: در آزمون سراسری امسال ۱۸ دانش‌آموز این شهرستان در رشته پزشکی، پنج نفر در رشته دندانپزشکی، سه نفر در رشته داروسازی و ۴۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان قبول شدند.

وی، با اشاره به تاثیر ۵۰ درصدی معدل و نمرات آزمون‌های سراسری پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در کنکور ادامه داد: تاثیر معدل سطح کیفی آموزش را افزایش داده است و فرصت برابر برای همه دانش آموزان است.

فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: برگزاری کنکور به روش قبل سدی برای ورود دانش آموزان مستعد به دانشگاه بود و همچنین برای برخی افراد سودجو فرصت بهره‌برداری اقتصادی ایجاده کرده بود.

حمید کمانکش با تاکید بر توجه به سه رکن خانواده، دانش‌آموز و معلم در اجرای طرح آزمون‌های هماهنگ، ادامه داد: معلمان باید بر تدریس کیفی در سطح آزمون هماهنگ ملی تمرکز کنند و اهمیت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و مزایای آزمون‌های هماهنگ برای خانواده‌ها تبیین شود.

وی افزود: دانش‌آموزان نسبت به شیوه جدید ارزیابی، اهمیت تاثیر معدل و آزمون‌های هماهنگ آگاه‌ شوند و بارِ روانی این آزمون‌ها با برگزاری نشست‌های مشاوره‌ای و آزمون‌های آزمایشی برای دانش‌آموزان کاهش پیدا کند.

فرماندار خمین خاطرنشان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا ذائقه دانش‌آموزان تغییر پیدا کرد و برای برگشت به شرایط آموزشی قبل از کرونا، اقدامات بسیاری باید از سوی نهاد تعلیم و تربیت انجام شود.

کمانکش در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: جهانی شدن تفکر بسیج بستر شکل‌گیری تمدن نوین جهانی را فراهم می کند.

وی، بسیج را یک ایدئولوژی و جهان‌بینی خاص بیان کرد و افزود: حاکمیت تفکربسیجی موجب موفقیت بیشتر در حوزه‌های مختلف می‌شود، چراکه این تفکر محدود به امکانات و تجهیزات نیست.

در پایان این نشست از فرماندهان بسیج‌ دانش‌آموزی و دانش‌آموزان بسیجی موفق خمین تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha